pátek 1. června 2012

Recenze - Nenasytná

Anotace:

http://www.arara.cz/i/imgs_orig/594/394594.jpgNikdy neříkejte nikdy, a o upírech to platí dvojnásob... Mína Harperová, samostatná, talentovaná, ale zároveň i smutná a díky svému prazvláštnímu daru okamžitě odhalit, jakým způsobem a kdy člověk, který před ní stojí, zemře, dost osamělá, se podílí na vytváření scénáře pro nesmírně úspěšný seriál Nenasytná u jedné newyorské televizní stanice. Jednoho dne jí její neschopná, avšak velmi průbojná a bezohledná kolegyně sdělí, že vedení se rozhodlo seriál obohatit postavou upíra, podobně jako u konkurence. Mína je zděšena, protože její vztah k upírům je mírně řečeno odtažitý. Zanedlouho se však na večírku setkává s naprosto neodolatelným profesorem literatury Lucienem Romaneskem, vysokým, tajuplným brunetem, a od tohoto okamžiku si na nedostatek inspirace, co se upírů týče, rozhodně stěžovat nemůže! Úspěšná americká spisovatelka Meg Cabotová se v této knize svým nenapodobitelně originálním způsobem vyrovnává se záplavou upírských ság na dnešním knižním trhu.

Pocit po dočtení: Konečně to mám za sebou...

Je to MEG Cabotová. Moje nejoblíbenější spisovatelka. A upíři. Byla jsem zvědavá, jak se s tím Meg vypořádá. Přeci jen, už podle anotace jsem byla trochu skeptická. Kniha není zrovna nejtenčí, a proto jsem se před přečtením dlouho rozmýšlela. Nakonec jsem ale knihu ukořistila v knihovně a vrhla se na ní. No nevím...

Nejprve bych se ráda věnovala té naší české obálce. Obálka je vzhledem k Meginým knihám překrásná. Dívka s červenými šaty, symbolizující nejspíš Mínu a vášeň mezi ní a Lucienem. Pokud jde o ostatní obálky, na všech je Mína v červených šatech. Jsou nádherné. Nemám prakticky výtku ani k jedné. Chci je mít v knihovně, všechny.

Insaciável (Insaciável, #1)NenásytnáInsatiable (Insatiable, #1)

Insatiable (Insatiable, #1)

Hodnocení (může obsahovat spoilery)

http://fc01.deviantart.net/fs32/i/2008/196/6/c/Insatiable_by_x_xLithiumx_x.jpgMína Harperová je obyčejná žena - tedy pokud máte sklon ke zvláštním schopnostem. Mína ví, jak ostatní lidé zemřou. Má jakési předtuchy, či tak něco. Možná proto nemá tolik přátel, jako by si přála. Pracuje v televizním studiu v seriálu Nenasytná - romantickém seriálu. Vše se změní teprve tehdy, kdy se štáb rozhodne přidat do televize upíry. Prvním vypravěčem je tedy Mína - osamělá dívka toužící po romantickém vztahu.

Druhou osobou je Lucien Antonesku, noblesní a šarmantní kníže z Rumunska, který se vydává do USA, aby našel vraha, který zabíjí nevinné dívky. A plus k tomu, je to vůdce všech upírů. Co se stane, když se Lucien setká s Mínou Harperovou, jejíž myšlenky nemůže prakticky přečíst?

Poslední osobou je Alaric, lovec upírů z vatikánského spolku Palatinská garda, kteří loví démony a upíry. Alarica také zajímá, co se to v USA děje a doufá, že by mohl dostat samotnou hlavu upírů - Luciena. Drzý a tvrdohlavý Alaric bude asi hodně překvapen, až ho osud dovede přímo do hnízda upírů. A k tomu všemu je tu Mína Harperová.
Zpočátku jsem se příběhem nemohla moc prokousat. Ani nevím proč, upírských příběhů jsem už četla mraky, a tak jsem asi očekávala něco trochu víc, od Meg. Nebylo to úplně špatné, Alaricovy části mne doopravdy bavily. Asi daleko víc než ty Lucienovi. Jasně, je to sexy upír z Rumunska, ale nějak mi moc nesedl. Samotná Mína byla výborná - tak trochu jsem se v ní sama našla. Celý příběh rozhodne stojí za přečtení, jelikož se od upířin trochu liší.

Celé prostředí bylo tak trochu zvláštní, to ale není vůbec žádný zápor. Naopak. Meg vytvořila výjimečné upíří dílo, které vás určitě zaujme. Stojí za přečtení, stejně jako celá Meg.

Konečné hodnocení:  80 %