úterý 24. července 2012

Recenze - Hladová přání

Hladová přáníAnotace:

Podmoří je svět, který je magií přímo prosáklý. Čarodějové na Tark Itlen, kteří ji studují, ne vždycky činí nejmoudřejší rozhodnutí. Nepodařené pokusy se ztrácejí v podzemí kláštera, kde čekají, až budou znovu nalezeny.

Když jim ze sklepení pomůžete, splní vám jakékoliv přání. Chtít za to budou jenom pár kapek vaší krve. Alespoň to tak tvrdí. Ve skutečnosti vás možná připraví o vše, na čem vám v životě záleželo. Co se stane, když se jim dostane do rukou holčička, která ještě věří v kouzelné skřítky a dobré víly z pohádek?

Na příběh z Podmoří jsem byla zvědavá už delší dobu. Rozhodně podporuji české spisovatele, a tak jsem si příběh se zajímavou anotaci rozhodně musela přečíst. Zprvu jsem sice byla trochu skeptická, protože jsem přesně nevěděla, co očekávat, ale nakonec můžu být ráda, že jsem se dokopala k přečetení.

Zorena

Když se nad tím tak zamyslíte, tak se obálka skutečně hodí k celému příběhu. Očekávala jsem fantasy příběh z nového světa a bum, máme tu i odpovídající obálku s Jukatou, která následuje Cukrátko. Osobně se mi líbí daleko víc, než polovina anglických obálek. Malířka si s nápadem rozhodně vyhrála a nemusí se za své dílko vůbec stydět.

Hodnocení:

Celý příběh se odehrává ve světě Podmoří, ve kterém slovo magie není jen pojmem, ale realitou. Hlavní hrdinkou knihy je mladičká dívenka Jukata, která je v opatrovnictví mocného mága Atalana. Kromě výuky a výcviku nemá ale Jukata moc co na práci a jednoho dne objeví tajnou chodbu do podzemí kláštera, kde se seznámí se zvláštně zářícím skřítkem, kterému začne říkat Cukrátko. Děvčátko je přesvědčené, že Cukrátko je bájný skřítek, který má moc plnit dětem přání. Ano, Cukrátko takovou moc doopravdy má, ale nikdo nehledí už na to, za jakou cenu. Jukata je svým novým kamarádem tak nadšena, že si okamžitě vymyslí tucet přání, která by chtěla splnit a nevšímá si bolesti v rukou, za což může samozřejmě Cukrátko. Pro to, aby přežil a mohl plnit přání, potřebuje lidskou krev. Jukata se tedy stává "otrokem" skřítka, kterého pokládala za přítele.

Femorian a KerdeaMezitím do kláštera přijíždí temnář Femorian a jeho adoptivní matka Zorena. V klášteře se začnou objevovat podivné příšery, které jsou odolné vůči magii, a tak není vůbec lehké je porazit. A odkud se berou? Samozřejmě, že z onoho podzemí, odkud pochází i Cukrátko. Atalan, Femorian a Zorena budou muset spojit síly a pokusit se holčičku zachránit z pařátů mocichtivého skřítka dřív než bude pozdě.

Zorientovat se ve světě Podmoří mi nedělalo moc problémy, pomohly mi hodně vysvětlivky na konci knihy, ke kterým jsem v případě nouze utíkala. Postavy jsem si rychle oblíbila a i autorčin styl mne hodně bavil. Někdo by mohl říci, že kniha byla plná sexuálních narážek mezi Femorianem, Kerdeou, Atalanaem a Zorenou. Ano, je to pravda, ale právě to se mi na knize nejvíc líbilo. Na jedné straně tu máme příběh malé nevinné holčičky, která by chtěla mít své opatrovníky jen pro sebe, na druhé straně vždy rozházaný bývalý pár + šíleného temnáře. Existuje snad lepší kombinace pro příběh? Děj tak dostává rychlý spád a hovorová mluva vás k příběhu ještě více přiblíží. Všechny postavy si jistě oblíbíte a budete tak nadšeně pokukovat po dalších příbězích z Podmoří.

Konečné hodnocení:  85 %

Děkuji nakladatelství Krigl za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit přímo na stránkách autorky zde.