úterý 9. října 2012

Recenze - Oreimo

Oreimo Anotace:

Středoškolský student Kyosuke nevychází se svou potrhlou, odmítavou a tajnůstkářskou čtrnáctiletou sestřičkou Kirino. Během chvíle ale zjišťuje, že zatvrzele chrání Kirinina tajemství - Kirino není jen úžasná modelka, sportovkyně a úspěšná studentka, ale má také úchylku na zlobivé video hry a fantasy anime pro malé děti! Jak může Kirino udržet svůj komplikovaný život - a jak může Kyosuke zůstat při smyslech? Můžou se z nich nakonec stát přátelé?

Proč jsem si mangu vybrala

Ještě nikdy předtím jsem mangu na Netgalley neviděla, a tak jsem si ji vzala k recenzi. Byla jsem pouze zvědavá, jestli budu mít opět problém přečíst jí na Kindlovi nebo ne. Byla jsem celkem překvapena...



Něco málo k obálce

Na obálce mangy je sestra hlavního hrdiny Kirino. Jelikož jsem měla se čtečkou trochu problémy, tak jsem na obálku ani moc nekoukala. Jinak je ale clekem povedená, i když bych rozhodně našla i lepší obrázky, které by se na ní hodily více.

Hodnocení

Kyosuke se snaží ve škole přežít - to je jediné, co ho zajímá. Jeho mladší sestra je jeho přesným opakem - je jí sice teprve čtrnáct, ale má už spoustu obdivovatelů, je to modelka, dobrá sportovkyně a má výborné známky. Kyosuke se svou sestrou nemluví - již několik let si nemají pořádně co říci. Vše se ale změní ve chvíli, kdy Kyosuke objeví podivně vypadající video hru se sladkými zlobivými holčičkami. Kyosuke se snaží videohry zbavit, aby nepadlo podezření na něj. To by se rodičům asi moc nelíbilo. 

Pomocí dedukce dojde k názoru, že videohra nepatří nikomu jinému než Kirino. Nakonec jí také konfrontuje a jeho mladší sestra se přiznává, i když neochotně. Kyosuke je celkem překvapen - spořádaná dívenka si libuje v zlobivých čarodějkách?? Poté, co mu ale sestra ukáže prakticky celou svatyni zaměřenou na zlobivé videohry, se Kyosuke málem nervově zhroutí. Nějak nemůže pochopit, jak dlouho to mohlo sestře procházet. Ač nechce, díky své dobrotě je zatažen přímo do středu komunity, která se schází a diskutuje o zlobivých hrách - a jelikož chce Kirino udělat radost, ještě jí v jejím podivném koníčku podporuje a kryje ji před rodiči. Je možné, aby se z rozhádaných sourozenců stali opět přátelé?

Už ze začátku musím přiznat, že se mi tahle manga moc nelíbila a četla jsem jí vlastně jen kvůli recenzi. Dějová linka mi připadala celkem roztahaná a celou polovinu mangy se řešilo vlastně jenom to jediné - Kirinina úchylka. K dobru ale přidávám vtipné hlášky Kyosukeho a vlastně i Kirino. Autor nám tu ukazuje dvojí život malé slečny, která je v hloubi duše osamocená a touží po pozornosti. Nevýhodou byla kresba mangy - na čtečce jsem musela prakticky luštit každé slovo - bylo to děsně rozmazané. Díky tomu jsem si čtení neužila tolik, jak bych měla.

Samotné postavy byly doopravdy skvělé a jak Kyosukeho, tak i Kirino jsem si moc oblíbila. Díky pojetí celého příběhu zde najdete spoustu vtipných scén, které vám zanechají úsměv na tváři. Jak tedy shrnout celé první Volume této mangy? Rozhodně to není špatné, a pokud se nudíte, přečtěte si jí. Je to taková průměrná manga. Mimochodem existuje i anime. 

Celkové hodnocení:  70 %

Děkuji NetGalley za možnost přečíst si tuto mangu.

Zdroje:
Anotace a obálka
Obrázky

Žádné komentáře :

Okomentovat