středa 3. října 2012

Recenze - Démon z Hex Hall


Démon z Hex Hall (Hex Hall, #2)
Anotace:

Sophie Mercerová si myslela, že je čarodějka. Proto byla ostatně poslána do Hex Hall, nápravného zařízení pro delikventy Prodigia, tedy čarodějky, kouzelníky, víly a podobné bytosti. To si ale myslela ale ještě předtím, než zjistila, kdože je vlastně její otec, a že Archer Cross patří k L´Occhio di Dio, které se snaží Prodigia vyhladit z povrchu zemského – a namísto dalšího polibku mu tak musela vrazit jednu pěstí. Že je čarodějnice si myslela do chvíle, než se ukázalo, že je démon. Velká moc však sebou přináší i velká riziko, a než vystavovat nebezpečí své blízké, bude možná lepší se jí zbavit... Co ale dělat, když se ukáže, že i její nové kamarádky jsou démoni a svou sílu rozhodně neplánují použít k žádným bohulibým účelům? Do toho se o Sophii začne zajímat L´Occhio di Dio, a koho jiného za Sophií poslat než Archera. Ještě štěstí, že k němu Sophie už nic necítí. Nebo ano?

Proč jsem si knihu vybrala

Po vtipném prvním dílu jsem byla na pokračování doopravdy zvědavá. A hleďte, kniha se objevila v naší kouzelné knihovně a já si ji ukořistila jen a jen pro sebe.


Něco málo k obálkám

Raising Demons (Hex Hall, #2) Dunkle Magie (Hex Hall, #2) 

Olala, hexhallovské obálky jsou tím pravým pro moje rozebíravé gusto. Naše česká obálka je nádherná, stejně jako ta originální. Ty barvičky jsou prostě cool. A kočka ♥ Paperbacková obálka se mi spolu s německou moc líbí. Je to přesně moje gusto - tlumená hezoučká fialová s mdrou.. Proč ne.


Španělská obálka má určitě nápad, ale nějak se mi nepodařilo rozluštit, co na obálce vlastně je. Anglická zelená obálka se mi moc nelíbí, ale proč ne..

Vidro Demónio (Hex Hall, #2)Демонично стъкло (Hex Hall, #2)

Portugalská obálka se mi zprvu moc nelíbila, ale když se na ní díváte déle, není to tak špatné. Lahůdku tvoří bulharská obálka, která se sice od prvního dílu alá striptérky trochu zlepšila, ale pořád to není ono. Pokrok tu ale je!

Hodnocení
 
Sophie Mercerová se nedávno dověděla o tom, že je démonka. Po tom, co jí její otec poslal na Hex Hall, školu pro problémové čarodějky, víly a vlkodlaky, se Sophie rozhodla podstoupit obřad Odebrání - který jí zbaví jejích nebezpečných démonských schopností. Není z toho vůbec nadšená, ale pro bezpečí všech ostatních je to nejlepší řešení - po jejích schopnostech totiž touží také L´Occhio di Dio, organizace, která se snaží nadpřirozené bytosti vyhubit. Pohledný Archer Cross, který jí před několika týdny políbil a nakonec utekl jakožto člen Oka, se už dlouho neukázal a Sophie začíná být rozmrzelá. Sice stojí na nepřátelských stranách, ale to jí vůbec nevadí - láska na to nekouká. 

Odebrání má proběhnout v Anglii, a tak se tam Sophie vydává spolu se svojí nejlepší upíří kamarádkou Jennou a kouzelnickým snoubencem Calem. Impozantní sídlo Rady Sophii naprosto okouzlí a pomine i fakt, že svého otce skoro vůbec nezná. Vypadá to na poměrně klidné prázdniny, nebýt událostí, které změní všechna dosavadní rozhodnutí - Oko opět zaútočilo a evidentně za tím není nikdo jiný než Archer... Sophie si bude muset vybrat, na které straně bude stát. Démon uvnitř ní se totiž může každou chvílí probudit... 




Příběh začíná přesně tam, kde Čarodějka skončila. Sophie se vzpamatovává z tragické smrti Elodie a konečně se i uzdravuje. Jedinou ránou, která jí zbyla, je zlomené srdce. Archer zmizel. Jakmile se Sophie ocitne v Anglii, děj se rychle rozjíždí a nabízí nám poměrně zajímavou zápletku. Sophie musí řešit problémy se snoubencem Calem, svojí démonskou částí a samozřejmě také Okem a Archerem. K tomu všemu tu máme upírku Jennu a jejího otce. Autorčin styl psaní je stejný jako v prvním díle - kniha je čtivá, poměrně akční a místy i zábavná. Skvělá oddechovka na večer. 

Pokud jde o postavy, pak se Démon rozhodně nemá za co stydět - Sophie jsem si vcelku oblíbila a rozhodně mi nevadila. Archer byl skvělý, i když dle mého gusta tam byl méně než bych chtěla. Ostatní postavy mi nepřišly moc výrazné a nějak jsem si jich ani nevšímala.



Celá série o Hex Hall je vskutku zajímavá a mně se celkem líbila. Nápad to má dobrý a rozhodně nemůžu autorce odepřít čtivost a nápad jejích knih. Pokud tedy hledáte něco nenáročného s pěkným příběhem, který patří mezi ty lepší YA knihy, rozhodně šáhněte po této sérii. Když už nic jiného, tak má alespoň pěkné a propracované obálky.

Celkové hodnocení:  85 %

Zdroje:
Anotace a obálky
Obrázky

3 komentáře :

  1. no niektoré obálky sa mi vôbec nepáčia 8D tie české sú perfektné, krásne sa mi vynímajú na poličke 8P a keď čítam, vždy sa mi chce pretočiť knihu na obal 8D
    Tento diel sa mi páčil ešte viac ako ten predchádzajúci, ak je to vôbec ešte možné 8D netrpezlivo čakám na 3. diel 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Originálne obálky sú najlepšie. Rovnako je to aj s Mestom kostí aj so zvyškom všetkých preložených kníh.
    Demonglass :D čítam už rok :D s touto sériou dopadnem vždy tak nešťastne, že dôjdem do trištvrtiny a potom mi do toho príde niečo iné. Keď sa k tomu chcem vrátiť, už zabudnem, čo tam bolo.
    Ale plánujem to dočítať :D

    OdpovědětVymazat
  3. V poslednej dobe je okolo Hex Hall veľký Boom! Teší m to, lebo séria patrí k mojím najobľúbenejším. :D

    OdpovědětVymazat