sobota 3. listopadu 2012

Recenze - Temný anděl 2: Přes moře písku

Pres More pisku -Temny andel 2 (Meredith Ann Pierceova) [CZ] obalAnotace:

Aeriel zlomila prokletí vampýra Irrylatha a vrátila mu jeho lidskou podobu. Ve snech ale Irrylatha stále pronásleduje bílá čarodějnice, a tak se Aeriel vydává na dlouhou pouť, aby získala odpověď na tajemnou hádanku a našla šest kouzelných chrličů. Cestou za prastarou sibylou, která zná řešení hádanky, ji stíhá šest vampýrských synů čarodějnice. Bude Aeriel po všech útrapách a strastech dost silná na to, aby bílou čarodějnici jednou pro vždy přemohla?

Po přečtení prvního dílu se mi do toho druhého vůbec ale vůbec nechtělo. Svoje důvody jsem již zmínila v předchozí recenzi. Nakonec jsem si ale řekla, že triologii přeci jen dočtu a půjčím si jí. Přece si nenechám rozečtenou sérii, ne?

A Gathering of Gargoyles (Darkangel Trilogy, #2) A Gathering of Gargoyles (Darkangel Trilogy, #2)

To je jenom naše obálka tak modernizovaná? Ze všech těch obálek se mi líbí nejvíce. Křídla a obličej - to se k téhle výpravné pohádce celkem hodí. Pokud jde o zahraniční obálky, tak není co řešit - jsou zvláštní, ale tak nějak vyjadřují podstatu knihy.

Další obálky svědčí o tom, že kniha vyšla už celkem dlouho - tedy alespoň dle obálek to tak vypadá.

Hjælperne

Podívejte na to - no není to "nádhera"? :D

Aeriel se podařilo zlomit kletbu bílé čarodějnice a osvobodit prince Irrylatha, který byl jedním ze sedmi ikarů, temných andělů. Aeriel se s Irrylathem vracejí do jeho rodné země, kde ho vítají s jásotem. Aeriel je přijata coby Irrylathova manželka a zdá se, že bude mít i skvělý život. To by tu ale nesměla být bílá čarodějnice, která se chce posmtít. Aeriel se dovídá další část proroctví, které musí naplnit - najít ztracené chrliče a pomoci prastarým ochráncům země povstat, aby se po jejím boku postavili zlé čarodějnici. Aeriel proto odchází bez Irrylatha, který je stejně stále smutný a od Aeriel si drží odstup. Aeriel musí vyrazit přes moře písku najít sybilu, která by jí mohla pomoci. Cesta je ale nebezpečná...

Vracíme se přesně tam, kde skončil první díl. Autorčin styl se podobá více pohádkové výpravné knize než fantasy - kniha je spíše pro mladší čtenáře, cca mezi 10-13 lety. To ale neznamená, že se nebude líbit i starším čtenářům. Co do děje se mi druhý díl líbil o něco více - autorka nasazuje více napětí a střípky událostí se začínají spojovat a dávat smysl. Pokud tu hledáte nějakou romantickou zápletku, pak jste na omylu - kniha je čistě fantasy a na nějakou tu lásku si možná budete muset počkat až do třetího dílu. Pokud jde o autorčin styl psaní, tak se čte celkem rychle a lehce, i když místy může starší čtenáře její zápletka až nudit.

Aeriel. Hlavní hrdinka, která mne celkem překvapila. Za všech situací se snažila zachovat klid a chovala se na svoji situaci dost dospěle, což mne místy až znervózňovala a nepřipadalo realistické. Jako charakter mne ale nijak nezaujala a oproti dalším ženským hrdinkám v podobných knihách jsem byla spíše zklamaná. Irrylath se zase utápí ve smutku a moc Aeriel nepomůže. Nejvíce jsem si oblíbila chrliče, kteří sice vůbec nemluvili a neměli kdovíjakou roli, ale jejich přítomnost byla hned příjemnější a děj o něco lepší než před tím.

Knihu bych rozhodně doporučila, pokud máte rádi fantasy a odlehčený příběh. Osobně bych knihu hodnotila tak nějak průměrně, i když svůj potenciál jistě má. Holt už nepatřím mezi nejmladší, a tak mi možná přišla až trochu dětinská.

Celkové hodnocení:  70 %