pondělí 24. prosince 2012

End of Year Book Survey 2012

Konec roku se nám neúnosně blíží a já začala přemýšlet o nějakém tom celoročním vyhodnocení svého úsilí, blogování a knih všeobecně. A jelikož jsem líná, tak moc děkuji za nápad Luu, která se zmínila o projektu, který pořádá jedna zahraniční stránka. Úvodní článek k projektu najdete ZDE a pořádá jej Jamie z Perpetual Page Turner.


best books read in 2012
 Nejlepší knihy v roce 2012

1. Nejlepší kniha, kterou jste četli v roce 2012 (můžete rozdělit i podle žánrů)

Tak tohle je hodně těžké. Není možné vybrat pouze jednu, a tak zde uvedu dva tři zástupce. První z nich je třetí díl Hunger Games od Suzanne Collins, Síla vzdoru. Tahle kniha byla prostě úžasná a nikdo mi to nevymluví. Další je Shatter me od Taheref Mafi, která se mi líbila ještě více než Hunger games a patří k nejlepším dystopiím, jaké jsem kdy četla. Nesmím zapomenout ani na Chvíli před koncem od Lauren Oliver jako zástupce real fiction a něco od Patricka Nesse, například Volání netvora.

2.  Kniha, na kterou jste se hodně těšili, ale nakonec se vám tolik nelíbila?
Těšila jsem se na Nenasytnou od Meg Cabot. Její knihy zbožňuji, a tak jsem doufala, že i tohle bude něco extra. Nakonec tomu ale tak nebylo.


3. Kniha, která vás letos nejvíce překvapila (v dobrém smyslu)

Dante's girl od Courtney Cole. Mám ráda romantické příběhy, ale netušila jsem, že mne tahle oddychovka tolik překvapí a dostane se na vrchol mých nejoblíbenějších knih v letošním roce.

4. Kniha, kterou jste letos nejvíce doporučovali

Sérii Chaos od Patricka Nesse. Je přímo famózní a někteří si už určitě musej myslet, že mi hrabe. Druhou je série Darrena Shana.

5. Nejlepší série, kterou jste objevili v roce 2012

Chaos od Patricka Nesse. Bezesporu.

6. Oblíbení autoři, které jste objevili v roce 2012

Opět se zde objeví Patrick Ness, Courtney Cole, Spehenie Perkins, Taheref Mafi, Lauren Oliver...

7. Nejlepší kniha, která se vymyká vašemu obvyklému stylu čtení nebo je žánr, jaký jste ještě nikdy nečetli

Svět za oponou od Alue K. Loskotové. Duchovní knihy obvykle jen tak pro zábavu nečtu, a tak mne její kniha hodně překvapila.

8. Nejvíce strhující kniha, kterou jste měli problém odložit

Shatter me od Taheref Mafi. I když byla v angličtině, prostě jsem jí nemohla odložit. Bomba.

9. Kniha, kterou jste letos četli a kterou si nejspíše přečetete i příští rok

Shatter me od Taheref Mafi. Viz bod číslo 8.

10. Oblíbená obálka knihy, kterou jste letos četli
Tak padne náš svět (Fallen World #1)

Je milion nádherných obálek, které jsem letos obdivovala a slintala nad nimi. Obálka Tak padne náš svět je ale jedinečná - zamilovala jsem se do té žluté. Nádhera.

11. Postava, která se vám nejvíce vryla do paměti

Warner z Shatter me. Málokdo ho sice má rád, ale je prostě úžasnej. Přečtěte si a uvidíte.

12. Nejkrásněji napsaná kniha, kterou jste letos četli

Volání netvora od Patricka Nesse. Autor psal naprosto jednodušše a právě proto kniha byla ve výsledku tak nádherná. 

13. Kniha, která na vás měla největší dopad

Tady soupeří Válka hluku od Patricka Nesse s Levou rukou boží od Patricka Hoffmana a Pastí od Lauren diStefano. Všechny jsou to dystopie a když se na to člověk tak podívá, uvědomí si, jak je na tom naše Země špatně a kolik věcí by se dalo udělat lépe.

14. Kniha, u které nemůžete uvěřit, že jste se čtením váhali až do letošního roku

Město z kostí od Cassandry Clare. TMI je božská série a fakt nechápu, proč jsem tak dlouho čekala. Kdo ví.

15. Oblíbená scéna z knihy, kterou jste letos četli

Sice to byla kniha z re-readingu, ale nevadí. Upíří hora od Darrena Shana v celé své kráse.

Když si Gavner stáhl i kalhoty, uviděli jsme, že na sobě má žluté trenýrky s velikými růžovými slony. Nevěřícně jsme na to s panem Hroozleym zírali. „No co, byl to dárek,“ zahuhlal Gavner a zrudl jako pivoňka.
„Předpokládám, že od lidské ženy, se kterou sis něco začal.“ ucedil pan Hroozley a koutky úst mu začaly cukat nahoru, div že se neobjevil vzácný, ničím netlumený úsměv.
„Byla to velíce milá dívka,“ vzdychl si Gavner a v rozpacích objížděl prstem jednoho ze slonů. „Jen měla bídný vkus, to se týče spodního prádla…“
„A milenců,“ dodal jsem drze. Pan Hroozley vyprskl, zlomil se v pase a na tváře se mu vyřinuly slzy. Nikdy jsem upíra neviděl se tolik smát, ba co víc, nikdy bych ani nevěřil, nevěřil, nevěřil, že to umí!

16. Nejkratší a nejdelší kniha, kterou jste letos četli

Uff... Nejkratší byla určitě kniha Měsíce od Tomana. Fuj, povinná četba.. A nejdelší? Asi Kruh od M.Strandberg.

17. Kniha se scénou, která vás odrovnala a chtěli jste se o ní s někým za každou cenu bavit (WTF moment - napínavá scéna, vášnivý polibek - vyhněte se spoilerům)

Patrick Ness a jeho Temný ráj ze série Chaos. Ten konec.. Prostě, kdo četl, tak ví... 

18. Oblíbený vztah z knihy, kterou jste letos četli (přátelství, láska, sourozenci, atd..)

Tak tady bude Anna a Étienne z knihy Polibek pro Annu. Ty dva dohromady fakt žeru a moc jim to spolu sluší.

19. Oblíbená kniha od autora, od kterého jste předtím už něco četli

Massagre ze série Demonata od Darrena Shana. Moc jsem si knihu užila a popravdě vzít knihu z téhle série byla celkem sázka na jistotu.

20. Nejlepší kniha, kterou jste četli jen proto, že vám ji někdo doporučil

Shatter me. Všichni mi jí cpali na GR, a tak jsem podlehla a přečetla jí.. Bomba.

Knižní blogování/Čtenářský život v roce 2012

1. Nový oblíbený blog, který jste objevili v roce 2012

Je jich hodně, ale zmíním třeba blog mé hog kamarádky Suši :) Je těžké vybrat jen jeden, ale některé z vás jsem objevila už minulý rok, takže se nezlobte :) 

2. Oblíbená recenze, kterou jste napsali v roce 2012

Jsou hned tři. Miluju je - Shatter me, Upír s tváří anděla a Dante's girl.

3. Nejlepší diskuse, kterou jste měli na blogu

Nevzpomínám si.

4. Nejlepší článek na zamyšlení nebo recenze, kterou jste četli na blogu někoho jiného

Tyjo, to je hodně hodně těžké... Těch článků bylo hodně, ale abych se přiznala, tak si je nepamatuji, takže nebudu jednotlivě vyjmenovávat.

5. Nejlepší akce, které jste se účastnili

Určitě Knižní veletrh 2012. Potkala jsem tam lidičky, na které se prostě jen tak nezapomene :))

6. Nejlepší okamžik knižního blogování v roce 2012

Knižní veletrh 2012 a setkání s CooBoo redaktory. Ano, prostě srdcovka ♥  Plus autogramiáda Patricii Briggs.

7. Nejnavštěvovanější článek za rok 2012

Článek k Halloweenskému knižnímu hopu zde.

8. Článek, který si dle vás zaslouží o něco více lásky a návštěvnosti

Snad všechny, ne? :D 

9. Nejlepší knihomolský objev tohoto roku (obchody, stránky...)

Netuším.

10. Splnili jste nějakou knižní výzvu, kterou jste si předsevzali na začátku roku?

Jistě, splnila jsem Knižní výzvu na rok 2012 od Ells, kde jsem přečetla všech 120 knih.

Pohled dopředu

1. Jedna kniha, ke které jste se v roce 2012 nedostali, ale která pro vás v novém roce bude prioritou

Mia's heart od Courtney Cole.

2. Kniha, kterou v dalším roce nejvíce očekáváte

Unravel me od Taheref Mafi.

3. Jedna věc, kterou byste v rámci blogování či čtení rádi udělali v dalším roce

Dopsala všechny recenze? :D

Žádné komentáře :

Okomentovat