čtvrtek 20. prosince 2012

Recenze - Temná akademie: Spoutaní

Spoutaní (Temná akademie, #2)Anotace:

Před začátkem nového semestru se Darkova akademie stěhuje do New Yorku. Cassie už není jen nováčkem, který jen tápe. Stala se silnou osobností, odhodlanou skrýt svá tajemství. Poté, co byla přijata mezi Vyvolené, se musí vyrovnat se svými neuvěřitelnými schopnosti. Její láska ji přivádí do nebezpečí a zlovolný duch v jejím nitru získává stále větší moc. Zvládne se Casiie postavit mocným silám a nenávisti? Zachrání své přátele od strašlivého osudu, anebo je zahubí, aby spasila sama sebe? Kdekoli se objeví Darkova akademie, tam je smrt nablízku..Druhý díl napínavé tajemné série. Kdekoli se objeví Darkova akademie, tam je smrt nablízku...

Byla jsem zvědavá na pokračování, hlavně na Ranjita a celkově celou tu společnost. Po celkem akčním zakončení prvního dílu a mou obsesí se sériemi to byla jasná volba.

Ta jedovatě zelená se mi k celé sérii hodí daleko více než ta fialová u prvního dílu. Očička tak hezky vyniknout a vám při pohledu do nich naskakuje husí kůže. Ne, že by obálka byla nějak výjimečná nebo tak, ale je to prostě Temná akademie. Náhodou máme i originální obálku, což je moc dobře, protože žádná jiná verze ani neexistuje.

Tumblr_mc7o5h0her1rfpy27o1_500_largePo svém prvním roce na Darkově akademii se Cassie cítí sebevědoměji. Odhalila tajemství Vyvolených, elitní skupinky studentů na Akademii, kteří však skrývají temné tajemství. Jejich tělo obývají prastaří duchové, kteří jim propůjčují neuvěřitelnou moc a krásu. Jedinou překážkou je to, že se musí krmit životní energií lidí, lépe řečeno svých spolubydlících. Během obřadu se do Cassiina těla dostal duch šílené Estelle. Jelikož ale nebyl rituál dokončen, duch se rozštěpil na dvě poloviny. Druhá polovina se snaží Cassie neustále přesvědčit, aby jí vpustila do sebe a splynula s ní. To se ale lehko řekne. Druhý rok na Darkově akademii začíná a to ve skvostném New Yorku. Cassie se těší na všechny své přátele a hlavně na Ranjita, který jí magicky přitahuje. Hlad v ní stále sílí a Cassie si bude muset dávat pozor, aby se jí něco nestalo. V prohnilém světě Vyvolených má totiž i ona mnoho mocných nepřátel.

Spolu s Cassie se ve druhém díle této série vracíme do Darkovy akademie. Autorka nám hiearchii Vyvolených přiblížila už v prvním díle a v jejím pokračování nás seznamuje s tím, jaké to vlastně je být Vyvoleným. Aby to ale nebylo tak jednotvárné, tak je Cass samozřejmě výjimečná a odlišuje se jak od Vyvolených, tak i od lidí. Kniha má rychlý spád a čte se doopravdy dobře. Pokud jde o zápletku, tak si dovoluji říct, že je o něco lepší než v prvním díle. Je to asi tím, že už čtenáři "vědí" a trochu se v autorčině světě orientují. Velký prostor také dostává pár Cassie/Ranjit. Kniha je doslova nadupána žhavými scénami, kdy se na sebe dva hlavní hrdinové doslova vrhnou.. No, nechte se překvapit. V celkovém pojetí bych pak knihu hodnotila něco lehce nad průměrem. Bavila jsem se a to je nejdůležitější.

Tumblr_lusicnzmx31qmrlkdo1_500_largePokud jde o postavy, tak tu najdete širokou škálu charakterů. Hlavní hrdinka Cassie mi přišla místy sice trochu psychopatická, ale jinak jsem si jí celkem oblíbila. V tomhle díle je její já už napůl smíšeno s Estelle, a tak je místy těžké odhadnout, kdo vlastně mluví. Estelle je narozdíl od Cass divoká a nevyzpytatelná a skvěle Cassandru doplňuje. Cassiin miláček Ranjit je další věc, kterou mám na téhle sérii ráda. Zaprvé, je to Ind. S Indy jsem se v knihách ještě skoro nesetkala. Zadruhé - je to tajemnej místy bad boy se sexy tělem a nebezpečným duchem uvnitř sebe. Neříkejte, že byste odolali... K dalším postavám patří Cassiina spolubydlící Isabella, která je skvělá už od předchozího dílu a její miláček Jake, který mi stále sice leze na nervy, ale už to není tak strašné. Jediná postava, která mi doopravdy vadila, byla Kateřina. Ta holka je prostě psychopatka s pokřivenou povahou a její matka taktéž.

A závěrem? Je pravdou, že kniha zapadá do takové té klasické YA sekce, příběhem i hrdiny. Místy může být klišé. Já se u knihy ale dobře bavila a doporučila bych jí všem milovníkům Young adult, kteří si chtějí přečíst něco kratšího a oddechovějšího.

Celkové hodnocení:  83 %

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.