sobota 16. února 2013

Recenze - Darren Shan: Upíří hora (4)

Upíří hora (Příběhy Darrena Shana, #4)Anotace:

Čtvrtý hororový příběh o poloupírovi je neméně napínavý jako ty předchozí (Darren Shan a madame Okta, Krvavé chodby a Upírův pomocník). Tentokrát se Darren po úmorné riskantní cestě severskou divočinou ocitne přímo v srdci upířího světa. V jeskynním labyrintu Upíří hory poznává zblízka život a řád celého klanu, který se po 12 letech schází ke svému rokování. Rada knížat, před niž předstoupí se svým učitelem panem Hroozleym, má rozhodnout o jeho budoucnosti. Atmosféru celého příběhu dokresluje všudypřítomná hrozba nepřátelského pána vampýrů.

Ptáte se? Čtvrtý díl série je jedním z nejoblíbenějších, co se mé osoby týče. Konečně se začíná něco dít a objevuje se velká škála postav, které nás budou provázet celým zbytkem série. Celé to prostředí Hory je prostě přesně to pravé pro mě.

Vampire Mountain (Cirque Du Freak, #4) Upíří hora

Chyběly vám vydařené shanovské obálky? Tak se nachystejte na další děsivou jízdu. Doma mám tentokrát hardbackovou verzi, zmíněnou výše. Dle mého názoru jedna z nejpovedějších a to z jediného prostého důvodu - na obálce není žádná postava, a tak se nedá co zkazit. Český paperback je v krásné modré (tuhle barvičku miluju) a patří rozhodně mezi ty povedější. Harkat je doopravdy roztomilý. Pokud jde o první z anglických obálek.. Nevím, co říct. Ten vlk je divnej, má fialový oči a ještě podivnou zelenou barvu. Eh?

Vampire Mountain (Cirque Du Freak, #4) Vampire Mountain (The Saga of Darren Shan, #4)

Medvědí obálka se mi celkem líbí. Ten nápad je fajn, konečně tam nejsou jen ty vlci. Na tu obálku vedle mám podobný názor jako tu první - zelenej vlk?

Vampire Mountain (Cirque Du Freak, #4)  Darren Shan und der Berg der Vampire

Z dálky vypadala obálka obstojně. Ale po bližším pohledu...To jako vážně? Strašidelnej hrad baby Jagy? Člověk se pak má divit, že nikdo Darrena nečte... Němci mne tentokrát také pobavily - pan Hroozley evidentně přišel o vlasy.

La Montaña de los Vampiros (La Saga de Darren Shan, #4)  L'assistant du vampire - Tome 4 - La montagne des vampires

Španělé mají skvělý smysl pro humor. Kdopak to asi je na obálce? Já tedy nevím. A komu chyběly staré známé tesáky? :D:D:D

A vámpírok hegye (Vámpírkönyvek, #4) Upírska hora

Konečně nějaká normální obálka. Jen nechápu, proč je ta scéna s vlky tak důležitá... Kdyby tam raději dali Kurdu... A hrůzobálky završuje návrh našich slovenských přátel. Vážně jsem netušila, že Darren putuje na Severní pól za ledními medvědy....

Blíží se velký sjezd na Upíří hoře, a proto se pan Hroozley a jeho pomocník Darren vydávají na dlouhou a strastiplnou cestu na Upíří horu. Nejdou ale sami, díky zásahu zlovolného pana Sudda se k nim přidává i družina lidičků, kteří nesou ke Knížatům důležité poselství. Strastiplná cesta přes ledové pláně je teprve začátek. Darren je ve velkém nebezpečí - byl zasvěcen ve velmi nízkém věku, což se moc neslučuje s upírskými tradicemi. A jak Darren brzy zjistí, upíří své tradice striktně dodržují...

Vracíme se k mladému poloupírovi, který musel opustit lidský svět, aby zachránil svého nejlepšího kamaráda už počtvrté. Nečekejte nic jiného než autorův lehký styl psaní, který vás vtáhne do příběhu a nepustí vás. Ti z vás, kdo čekají na nějakou akci, se konečně dočkali. Putování k Hoře je samo o sobě akční s mnoha zvraty, které Darrena po cestě čekají. V druhé části knihy se můžete těšit na velmi zajímavý popis, který vám přiblíží celý upíří svět a jeho zvyky. Doporučuji dávat pozor, protože právě v tomhle díle se dovíte hodně důležitých věcí, které budete v následujících dílech potřebovat. Také na vás čeká škála nových postav, které celou sérii okoření a vynesou na úplně novou úroveň.

Když si Gavner stáhl i kalhoty, uviděli jsme, že na sobě má žluté trenýrky s velikými růžovými slony. Nevěřícně jsme na to s panem Hroozleym zírali. "No co, byl to dárek," zahuhlal Gavner a zrudl jako pivoňka.

"Předpokládám, že od lidské ženy, se kterou sis něco začal." ucedil pan Hroozley a koutky úst mu začaly cukat nahoru, div že se neobjevil vzácný, ničím netlumený úsměv.

"Byla to velíce milá dívka," vzdychl si Gavner a v rozpacích objížděl prstem jednoho ze slonů. "Jen měla bídný vkus, to se týče spodního prádla…"

"A milenců," dodal jsem drze. Pan Hroozley vyprskl, zlomil se v pase a na tváře se mu vyřinuly slzy. Nikdy jsem upíra neviděl se tolik smát, ba co víc, nikdy bych ani nevěřil, nevěřil, nevěřil, že to umí!

I když by měl teoreticky být Darren o něco vyspělejší, stále se chová stejně nepředvídatelně a někdy i hloupě. Musím ale přiznat, že už se pomalu lepší a je tu naděje, že ze svého chování i vyroste (Debbie nechal daleko za sebou, takže se snad dočkáme nadějnějších zítřků). Pokud si začínáte oblibovat pana Hroozlyho, tak jste na správné adrese (mimochodem, jeho série vychází už 18.února!). Jak jsem zmínila výše, objevuje se fúra nových postav, které si doslova oblíbíte. Právě zde jsem našla dokonalou lásku celé téhle série - Kurdu Smolta, krásného blonďáčka, který kandiduje na upířího knížete. Za zmínku stojí také Gavner a jeho růžové spodky se sloníky (viz výše), Vanez Blan, Arra, Seba a samozřejmě všechna knížata. Pokud milujete vlky, bude tenhle díl něco pro vás (ještě se šestým). Doopravdy je na co se těšit.

Pokud tedy toužíte poznat i jinou stránku Darrena Shana a dovědět se něco o hrozbě pána vampýrů, pusťte se do další knihy z této úžasné série. Když už nic jiného, tak jí do hodinky a půl budete mít přečtenou...

Celkové hodnocení:  85 %