středa 8. května 2013

Recenze - Boj o trůn

Boj o trůn (Trylle Trilogy, #3)Anotace

Wendy Everlyová čelí nepříjemné volbě. Trylly může zachránit před nemilosrdnými nepřáteli jen tím, že se sama obětuje. Pokud se nevzdá Vittře, její lid se ocitne v brutální válce s neporazitelným nepřítelem. Ale jak by Wendy mohla opustit přátele, i když je to jediná možná cesta k jejich záchraně?

V sázce je všechno, protože království není to jediné, co by mohla ztratit. Poté, co se zamilovala do Finna i Lokiho, se musí rozhodnout, koho bude milovat navždy. Nakonec zjistí, který z nich dvou je ten pravý. Není však jisté, že se naplnění své lásky dožijí.

Všechno směřovalo k tomuto momentu. Má v rukou budoucnost celého svého světa. Je připravená za něj bojovat?



Proč jsem si knihu vybrala

Po naprosto famózním druhém díle jsem si nemohla nechat ujít i závěr celé série. Tryllskou sérii jsem si oblíbila, ať už hlavní hrdniku nebo Lokiho. Jakmile jsem tedy měla možnost si knihu přečíst, prostě jsem neodolala. 

Něco málo k obálkám

Ascend (Trylle Trilogy, #3)Ascend (Trylle, #3) 

Fortuna Libri pro nás odkoupila práva na jednu z originálních obálek, a to konkrétně paperback. Barvy jsou nádherné a já modelku i trůn žeru. Obálka mluví za vše. Dále tu máme původní obálku, která je hodně modrá a éterická. Přesto je prostě nádherná a vůbec by mi nevadila. Pak tu máme klasiku v podobě dívky a květin. Tuhle verzi mám také doma a nemůžu si stěžovat, stejně jako její kolegyně je krásná.

Ascend: Il regno ritrovatoKrunisana (Trylle Trilogy, #3) 

Italská obálka je inspirovaná tou předchozí, s pampeliškami. Je celkem fajn, jenom mi tam fakt nesedí žlutý font. Ta srbská je zajímavá, ty šaty jsou celkem fajn, ale po té velké škále krásných obálek se šaty mne nijak moc neohromila.

Hodnocení

Před tryllskou princeznou Wendy stojí těžká volba - musí se vdát za svého kamaráda Tova, kterého ale nemiluje. Mimoto se schyluje k válce mezi Vittrou a Trylly - čas pomalu ubíhá a je jen otázkou času, kdy mladá princezna nastoupí na trůn po své skomírající matce. Tryllská společnost je ale rozpolcena a někteří ze šlechticů mladé dívce nevěří. Jak by je někdo tak mladý, zároveň ještě s takovým otcem jako je král Vittry, mohl vést do smrtící bitvy? Wendy ještě nikdy necítila takový tlak tlačící ze všech stran. Povinnosti versus láska. Dokáže se Wendy vzdát toho jediného, čeho se pro ní vzdala její matka Elora - lásky?

Large
V závěrečném díle tryllské trilogie dojde ke konečnému vyvrcholení, na které čtenáři během celé série tak čekali. Amanda Hocking opět nezklame - najdete tu její typický styl psaní, který se velmi dobře čte a skvěle si u něj odpočinete. I když téma celé knihy na první pohled vypadá trochu otřepaně a mohlo by se mezi všemi těmi YA knihami ztratit, představuje celá série Trylle originální pojetí často obávaných trolů. Příběh se odehrává jak v reálném lidském světě, tak i v tom trolím. Máme tak možnost díky některým postavám pozorovat rozdíly mezi oběma rasami. Autorka celou sérii zakončila velmi pěkně a myslím, že se doopravdy nemá za co stydět. Příběh je čtivý, nechybí ani romantická linka a na své si přijdou i milovníci akce a napětí. 

Nechtěla jsem, aby zůstal stát. Chtěla jsem, aby se svalil na zem, aby na vlastní kůži ucítil mou moc, ale nešlo to. Vittra má větší sílu než Tryllové a Tove už mě varoval, že proti Orenovi možná moje schopnosti nebudou fungovat.

2218713_orig_largeHlavní hrdinka Wendy je jedna z nejsympatičtějších hrdinek, které jsem kdy v knižním světě potkala. Na nic si nehraje a i přes to, co by chtěla ona sama se obětuje pro dobro svého lidu. Dokáže zůstat silná a přitom dbá i o bezpečí svých nejbližších. Mezi další postavy, které jsem si zamilovala, patří i Loki. Loki je kapitola sama o sobě. Milý, vtipný, milující, ale přesto drsný a nebezpečný. Loki vám nebude rozhodně lézt na nervy, narozdíl od Finna. Finn mi už od začátku série vůbec nesedl. Pořád jen hledá překážky a místama jsem si myslela, že si dělá z Wendy legraci. Cynik. Amanda Hocking předvedla velkou škálu postav, z kterých si rozhodně vyberete. Ať už Eloru, o níž se dovíte mnoho nového nebo Wendyina bratra Matta, který byl po hlavě vtažen do celé královské záležitosti. Tove byl občas na zabití, ale chápu, že ty schopnosti občas lezou na nervy.

Boj o trůn je strhující závěr celé trilogie, kterou stojí si za to přečíst. Najdete tu vše - skvělou romantickou zápletku, netradiční nadpřirozené bytosti, ledového kruťase. Pokud tedy stále váháte, jděte do toho. Neprohloupíte. 

Celkové hodnocení:  90 %

Děkuji nakladatelství Fortuna Libri za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu můžete zakoupit ZDE.

Zdroje:
Anotace a obálky
Obrázky


Žádné komentáře :

Okomentovat