středa 12. června 2013

Recenze - Čísla: Chaos

Chaos (Čísla, #2)Anotace

Adam je šestnáctiletý kluk, který se vzhledem neliší od svých vrstevníků. Přesto je naprosto výjimečný. Stejně jako jeho matka i on vidí čísla. Když se někomu podívá do očí, vidí je. Zpočátku nevěděl, co znamenají. V den smrti své matky pochopil, že jsou to data úmrtí. Vede si poznámky ve svém bloku, kam zapisuje informace o lidech, s nimiž se setká, a jejich čísla. Na stránkách se neustále opakuje číslo 112027. Je jasné, že ten den se stane v Londýně katastrofa velkého rozsahu, při níž zemřou tisíce lidí.

Osudné datum se neodvratně blíží a Adam se trápí čím dál víc. Neví, co má dělat. Neví, jak varovat lidi, aby Londýn opustili a zachránili si životy. Neodvažuje se o tom nikomu říct, bojí se, že by mu nikdo nevěřil.

Ale není sám, kdo o katastrofě ví nebo ji alespoň tuší. Jeho spolužačku Sáru pronásleduje několik měsíců děsivý sen. Vidí Londýn v plamenech, bortící se budovy, mrtvé a zraněné v sutinách. Sára utíká z domova a Adam ji hledá, až ji konečně objeví v jednom squatu. Společně přemýšlejí, jak katastrofě zabránit a jestli je to vůbec možné. Podaří se jim najít způsob, jak lidi varovat? Pokusí se o to? A bude jejich úsilí vůbec k něčemu?

První díl skončil pěkně otevřeně a já byla zvědavá na pokračování, už kvůli samotnému námětu. Autorka mi brnkla přímo na strunu - čísla jsou totiž přesně to, co jsem hledala. Proč si tedy nepřečíst druhý díl, který dle anotace slibuje i nějakou tu apokalypsu navíc?

The Chaos (Numbers, #2)The Chaos (Numbers, #2)

Oblíbila jsem si všechny obálky. Ať už tu naši, která je podobná té originální, nebo té s fialovým okem. Všechny vypadají celkem futuristicky a skvěle se k samotnému příběhu hodí.

broken | Tumblr
Šestnáctiletý Adam se od svých vrtstevníků poměrně liší. Stejně jako jeho matka Jem, kterou jsme mohli potkat v prvním díle Čísel, i on vidí data úmrtí lidí, kterým se podívá do očí. Život s takovouto schopností není vůbec snadný. Zvláště v poslední době, kdy kolem sebe začíná vídat lidi se stejným datem - 01012027. Adam tuší, že se na Nový rok stane něco strašného. Něco, co zabije spoustu lidí. Spolu se svojí babičkou musí rychle vymyslet, co udělat. A pak potkává Sáru, dívku, která se ho z nějakého důvodu bojí. Sára utekla z domova. Každý den se jí zdá noční můra plná strachu, ohně a smrti. Hlavním aktérem snu je samozřejmě Adam. Adam a Sára se budou muset naučit překonat vlastní strach, aby dokázali ostatním pomoci. Je ale vůbec možné odvrátit blížící se katastrofu?

Rachel Ward nás přivádí do toho samého světa jako v prvním díle své trilogie Čísla. Tentokrát se setkáváme se synem hlavní hrdinky z prvního dílu. Svět se pomalu mění a není novinkou, že vláda něco tají. Autorčin styl psaní je unikátní a pro některé čtenáře bude možná trochu problém si na něj zvyknout. Autorka používá nespisovný jazyk, často okořeněný nadávkami a hrubými výrazy. Jakmile se ale přenesete přes tuto zvlášnost, objevíte napínavý příběh se zajímavou zápletkou plnou akce a napětí. Chaos je dějově i zpracováním o něco lepší než první díl - i hrdinové jsou trochu zralejší a uvěřitelnější. Kniha je psána z pohledů obou hrdinů, což dovává příběhu na zajímavosti.

Každý číslo končí rokem 2027 a najednou toho mám plnou hlavu - hluk, chaos, sevřený končetiny, zlomený kosti, tma, zoufalství.

Oba hlavní hrdinové to ve svém krátkém životě neměli lehké. Adam se musel celý svůj život vyrovnávat s faktem, že vidí čísla. Viděl také číslo své matky, což pro něj bylo v jistém smyslu velmi stresující. Žil pouze s babičkou z otcovy strany, takže se musel životem protloukat sám. Sára sice pochází z bohaté rodiny, ale ve svém nitru si nosí temné tajemství, které se snaží prodrat na povrch a honí jí. Oproti Adamově schopnosti Sára mívá noční můry, které poukazují na jediné datum - 01012027. Život se ani s jedním nemazlil, a tak je jen s podivem, kolik toho oba teenageři zvládli.

Nobody and Nothing.Chaos je druhým dílem v trilogii Čísla z pera Rachel Wardové. Knihu bych doporučila čtenářům každého věku, kteří si chtějí přečíst něco originálního a jiného, plného akce a napětí. Na své si přijdou i milovníci romantických příběhů, i když v poněkud menším množství. Chaos je příběhem dvou mladých lidí, kteří k sobě hledají cestu skrze překážky a smrt. Je jen na vás, jestli vstoupíte do světa čísel, do světa, kde jediným pohledem zjistíte, kdy nastal váš čas.

Celkové hodnocení:  85 %

Děkuji nakladatelství Egmont za poskytnutí recenzního výtisku.