neděle 16. června 2013

Recenze - Čísla: Nekonečnost

Nekonečnost (Čísla, #3)Anotace

Jsme v roce 2029. Anglie se ještě nevzpamatovala z Chaosu. Katastrofální zemětřesení a následné požáry poničily většinu měst, nefungují rozvodné sítě, počítače, telefony. Adam se Sárou, jejich malou dcerou Miou a bratry Sáry Martym a Lukem, jejichž rodiče zahynuli při požáru, se potulují po anglickém venkově, přespávají ve stanu v improvizovaných táborech, v létě i v krutých zimách. Takový život je drsný, jen s velkými obtížemi se dá sehnat jídlo, pitná voda, základní věci k životu.

V jednom z táborů, kde se přechodně ubytovali, je vyslídí tříčlenná skupinka mužů. Přijíždějí na motorkách, celí v kůži a v jejich čele je nebezpečný vůdce jménem Saul. Brzy se ukáže, že jsou ve službách ilegální vlády, které se podařilo ukrýt se v masivním podzemním bunkru a zásobit se vším potřebným. Saula zajímá především Adam se svými schopnosti vidět čísla. Ví, že by pro ně mohl být velmi prospěšný a snaží se ho zlákat do svých služeb. Když Adam nesouhlasí, násilím ho odvezou do bunkru a s ním i Miu a Sáru, která čeká druhé dítě.

V bunkru panují striktní vězeňské poměry, Adam a Sára s Miou jsou uvězněni a vystaveni teroru ze strany Saula a jeho spolupracovníků.
Ale nesnesitelné věznění netrvá věčně. Všem se za pomoci přátel nakonec podaří utéct a ubránit se Saulovi, který usiluje o jejich životy.

Po dočtení naprosto skvělé dvojky jsem se nemohla dočkat posledního dílu této trilogie. A jelikož tento kousek vlastním, nemusela jsem čekat moc dlouho. Měla jsem chuť na nějakou dobrou jednohubku.

Infinity (Numbers, #3)Infinity (Numbers, #3)

Naše česká obálka se inspirovala tou originální, obrázek máme též stejný. Zpracování se mi velmi líbí - je originální a člověk jej jen tak nepřehlédne. Pokud jde o oko, nápad se mi také líbí, jen mi moc nesedne příliš nápadná zelená barva.

___________ | via TumblrPo katastrofálním Chaosu v roce 2027 se Anglie stále nevzpamatovala a celá infrastruktura je v troskách. Máme rok 2029 a Adam se Sárou a Miou kočují přes Anglii, hledajíc bezpečné místo. Díky svému daru je Adam hledanou a veřejně známou osobou, kterou polovina národa obdivuje za to, co pro ně v Londýně udělal a zachránil je. Adam vidí čísla... To přitáhne pozornost krutého Saula a jeho motorkářů, kteří se vydají po Adamově stopě. Adamovi i jeho dívce, opět těhotné, hrozí velké nebezpečí. Pod medovými řečičkami Saula se skrývá jeho pravá fasáda, která netouží po ničem jiném než po moci.

Autorčin osobitý styl psaní plný nespisovných výrazů můžete najdít i v závěrečném díle celé trilogie. Svým stylem nás autorka blíže seznamuje s prostředím, ve kterém Adam se Sárou žijí a čím vším si musí projít. Kapitoly jsou krátké, psané z pohledu Adama i Sáry, kteří se střídají vždy po kapitole. Děj má rychlý spád a je napínavý. Čtenář tu najde spoustu akce, která však oproti druhému dílu trochu opadla. Rachel Ward nám tu spíše přibližuje Adamovu schopnost a další úžasné dary, kterými její hrdinové oplývají. Také pomocí Saulovy postavy poukazuje na touhu po moci a její možné zneužití. Nekonečnost je důstojným zakončením celé trilogie, i když jsem v ději našla i hluchá místa, která moc nedávala smysl (Sářin porod).

1622029
Ale není to datum, co mě dostane.
Je to samotná smrt.
Je výjimečná, je v ní bolest a zoufalství a vztek a panika.

Killing myself slowlyOba hlavní hrdiny jsme měli možnost poznat už v druhém díle. Adam i Sára jsou o dva roky starší, zoceleni událostmi, které prožili během Chaosu. Každý z nich je originální osobnost, kterou si čtenáři jistě zamilují a budou s nimi prožívat jejich nelehký osud. Velká pozornost je také věnována Sářině dcerce Mie, která zázračně přežila a vysloužila si tak čtenářovu pozornost díky svému daru. Saul je pak krutý bastard toužící výhradně po moci - pravý opak hlavních hrdinů. Všechny charaktery se chovají reálně a dodávají dílu autentičnost.

Trilogii Čísla bych doporučila všem milovníkům hrdinů s výjimečnými schopnostmi a milovníků knih, které se lehce čtou a jsou plné akce. Problémem by mohl být odlišný styl, kterým se autorka prezentuje plný nespisovné mluvy. Na to se dá zvyknout. Nekonečnost je příběhem mladé lásky, která odolává všem nástrahám, oddanosti a naděje, kterou přináší Adam lidstvu.

Celkové hodnocení:  82,5 %

Děkuji nakladatelství Egmont za poskytnutí recenzního výtisku.