pátek 19. července 2013

Recenze - Bez tebe to není léto

Bez tebe to není léto (Léto, #2)Anotace

Dva bratři. Jedna opravdová láska. Léto už nikdy nebude takové jako dřív.

Belly strávila dosud každé léto svého života v domě na pláži v městečku Cousins. Jenomže teď se všechno změnilo. Když už to téměř vypadalo, že s Konrádem, svou osudovou láskou, přece jen začne chodit, nakonec skončila jen se zlomeným srdcem. A teď ji čeká vůbec první léto doma, ve městě. Bez pláže, bez oceánu a hlavně bez těch, které má po své rodině nejraději na světě — bez Susanny, bez Jeremiáše a samozřejmě i bez Konráda.

Nejlepší Bellyina kamarádka Taylor má spoustu náhradních prázdninových plánů („Vždyť i tady jsou super kluci! A bazén taky, no ne, Belly?“). Jenomže pak jednoho dne zazvoní Belly mobil a Jeremiáš jí oznamuje, že Konrád zmizel. Všechno napovídá tomu, že odjel do Cousins. Proč? Co ho k tomu přimělo? A tak se Belly s Jeremiášem vydávají na záchrannou misi do tolik milovaného letního domu.

Zažije sedmnáctiletá Belly nakonec jen další léto plné naděje a trápení, které jí její láska ke Konrádovi přináší? Nebo se ho už konečně dokáže vzdát a zařídit si vlastní život?

Už první díl Léta se mi velmi zalíbil. Byla to jedna z těch lepších contemporary, kterou jsem poslední dobou četla a druhý díl hodně sliboval. Navíc je teď léto, takže je vlastně ideální čas na to si tuto knihu přečíst. Koho by nezajímalo, jak to dopadne s Belly a Konrádem/Jeremiášem?

It's Not Summer Without You (Summer, #2)Ohne dich kein Sommer (Summer, #2)

U druhého dílu je naše obálka stejná jako originál, s menšími změnami. Celkově se mi design moc líbí - pěkně ladí k prvnímu dílu. Žluté srdce u anglické verze je také moc pěkné a vkusné - navodí tu letní atmosféru. Německá verze není až tak pozitivní - tmavě fialová je spíš depresivní a font také nic moc. Škoda - obrázek je jinak moc pěkný.

Ingen sommar utan dig (Summer, #2)Een zomer zonder jou

Švédská obálka je oproti předchozí německé moc pěkná, romantická a taková decentní. Vůbec by mi nevadilo mít jí doma v knihovničce. Holandská verze mi přijde podivná - nápad není špatný, ale modelka vypadá dost zvláštně. Asi za to může ten její výraz nebo vlasy...

backyardBelly každé prázdniny trávila se svým bratrem a matkou v přímořském městečku Cousins v letním domku máminy kamarádky Susanny a jejích dvou synů, Konráda a Jeremiáše. Belly vždy počítala dny, které zbývaly do začátku prázdnin. Tohle léto je však jiné - Belly poprvé tráví prázdniny doma. Poflakuje se se svojí nejlepší kamarádkou Taylor a snaží se zapomenout na Konráda, který jí zlomil srdce. Události se ale mění - po návštěvě Jeremiáše už léto nebude nikdy stejné. Konrád zmizel a jediný, kdo by ho mohl najít, je právě Belly. Dokáže se Belly vzchopit a přenést se přes bolestivou minulost a najít chlapce, kterému dala své srdce?

Ve druhém díle trilogie Léto pokračuje Jenny Han tam, kde skončila. Příběh pokračuje svým svižným tempem. Oproti prvnímu dílu je Bez tebe to není léto serióznější - hlavní hrdinka se musí vyrovat se ztrátou (a nejen ona). Autorka ukazuje, že život není jen samá legrace a nastanou i okamžiky, které nás nemile překvapí. Autorčin styl psaní je jednoduchý a čtivý, nenajdeme tu žádné zbytečné popisné pasáže, ani sálodlouhé dialogy. Pokud jde o děj, tak si čtenář nemá na co stěžovat. Belly se mimo hlavní dějovou linku vrací i do minulosti a vzpomíná na události, které jí dovedly tam, kde je teď. Postavy jsou velmi uvěřitelné a čtenář se s nimi může lehce sžít.

Jako bych poslední dva měsíce byla v jakémsi náměsíčném stavu, a teď - zčistajasna - jsem se konečně probudila.

Hlavní hrdinka Belly je sympaťačka, která pomalu ale jistě dospívá v mladou dospělou ženu. Po událostech v prvním díle je Belly na dně a neví, co dělat. Stále miluje Konráda, ale chybí jí i Jeremiáš a Susanna v letním domku. Místy je Belly sice otravná (ta její deprese, přes kterou se nemůže přenést), jinak je to ale milá a obyčejná slečna, s kterou se čtenář může lehce sžít. Konrád je prostě Konrád (tichý, na první pohled necitlivý) a Jeremiáš zase Jeremiáš (vtipný a sebevědomý). Autorka se věnuje i dalším postavám jako je Susanna či Bellyina matka, za což dávám autorce velké plus.

† Dead inside † | via TumblrBez tebe to není léto je druhým dílem série Léto, kdy jsem zkrásněla. Léto je příběhem mladé dívky, která se musí naučit rozeznávat pravdu od lži a naučit se žít. Je to romantický příběh s vážnějším podtextem, který je tím pravým společníkem na letní odpoledne.

Celkové hodnocení: 85 %

Děkuji nakladatelství Jota za poskytnutí recenzního výtisku.