úterý 27. srpna 2013

Recenze - Rafaelova škola: Tance nág

Tance nág (Rafaelova škola, #2)Anotace

Marina Fialková prožívá druhý ročník Rafaelovy školy v Hadím paláci krále Basilea proměněná v nágu. Učí se zacházet se svým novým, napůl hadím tělem, ale má i jiné starosti. Každou sobotu se z věže paláce ozývá srdceryvný nářek její sestry Meluzíny. jaké tajemství se skrývá za Meluzíniným zármutkem? Marina by na to chtěla přijít a své sestře pomoci. Tuší, že by za vším mohla stát rodová kletba, kterou je sama také stižena, ale je ochotna leccos riskovat. Podaří se jí odhalit sestřino tajemství? Dokáže najít účinnou pomoc? A jak je to s její životní láskou?

Rafaelova škola je jedna z mála českých sérií, které se mi po přečtení líbily. Ne že bych nějak zanevřela na domácí autory, ale obecně jejich tvorbu moc ráda nemám. První díl byl velmi povedený a dvojka navíc slibovala akci v hadím hradě. Na nágy jsem byla hodně zvědavá, už jen z důvodu, že ve většině fantasy se nevyskytují.

Obálky celé série jsem si zamilovala - jsou sice poměrně dětské, ale je vidět, že si s nimi dal grafik hodně práce. Zvláště se mi líbí detaily, které obálku odlišují od ostatních dílů. Navíc ty barvičky... nádhera.

The Reader'' | via Facebook
Marinu čeká druhý rok na Rafaelově škole, osmiletém gymnáziu pro mladé elementály. Mladou vílu čeká život v těle nágy - napůl hada. Hadí palác krále Basilea skrývá mnohá tajemství, která jen čekají na to, aby byla objevena. Díky rodinnému prokletí si Marina bude muset dávat velký pozor, jelikož jí hrozí velké nebezpečí. Navíc je něco špatně s Meluzínou, která každou sobotu naříkavě kvílí v nejvyšší věži. Dokáže Marina pilně studovat, pomoci rodině a odolat k tomu všemu lásce?

Tance nág jsou druhým dílem z plánované osmidílné série Rafaelova škola z pera české autorky Renaty Štulcové. Kniha je určena především pro mladší čtenáři, i když zalíbení v ní jistě najdou i ti starší či dospělí. Příběh je vyprávěn tak, aby mu cílová skupina rozuměla a je doplněn úžasnými ilustracemi, což vytváří tu správnou magickou atmosféru. Pokud jde o zápletku, jsou Tance nág o trochu akčnější než Vílí křídla. Skvělým oživením jsou i flashbacky do Meluzíniny minulosti. Rafaelova škola je velmi příjemnou fantasy, ve které si každý najde svoje - je tu romantická zápletka, nadpřirozené bytosti i scény nabité akcí.

Konečně si jí Plantefolie všiml sám. Koukl na ni z výšky, usmál se a s mrknutím oka řekl: ,,Ahoj, kotě."

Marina dočista ztratila řeč. A Plantefolie se jí navíc uklonil.

Hlavní hrdinkou je Marina Fialková, mladinká víla, která se snaží vzdorovat tvrdému osudu a rodovému prokletí. Marina je občas hodně naivní a dětská, což ale odpovídá jejímu věku, takže jí to čtenář i odpustí. Rozhodně oceňuji její zápal a odhodlání pomoci vlastní rodině. Největším sympaťákem se stal kentaur Arthos či Marinin bratr Puk. Na scéně se objevil i Plantefolie, do kterého se Marina zamilovala. Plantefolie je velmi zajímavá postava, o které se doufám v dalších dílech dovíme víc.

Pinterest
Rafaelovu školu bych doporučila všem čtenářům, kteří hledají příjemnou oddechovku na jeden večer, která je plná nadpřirozených bytostí. Skvělým zpestřením je i to, že se autorka nebojí používat v české knize česká jména. Tance nág jsem si užila na 100 % a rozhodně se pustím i do třetího dílu, Rohy faunů. Rafaelova škola má skvělý potenciál a pevně doufám, že se Mladá fronta rozhodne vydat všechny díly této osmidílné série.

Celkové hodnocení:  85 %

Pokud vás kniha zaujala, můžete navštívit knižní web Rafaelovy školy ZDE.