pondělí 30. prosince 2013

Recenze - Bez naděje

Bez naděje (Bez naděje, #1)Anotace

Když se sedmnáctiletá Sky seznámí s Deanem Holderem – možná jediným klukem, jehož provází ještě horší pověst než ji – něco se v ní změní. S ním poprvé ucítí něco, co v ní všechny povrchní známosti předtím probudit nedokázaly. Holder ji uchvátí i vyděsí už během prvního setkání, ale hlavně ji dokáže probrat z citové otupělosti, kterou už začala považovat za součást své povahy. A vyvolat v ní vzpomínky na minulost… vzpomínky tak bolestné, že by si přála nechat je dál hluboko pohřbené.

Proč jsem si knihu vybrala

Až donedávna jsem o knize vůbec neslyšela, což je celkem škoda.  Naskytla se mi ale příležitost si knihu v předstihu přečíst. Neváhala jsem ani na okamžik, protože anotace slibovala pořádnou jízdu a příběh se závažným tématem. To pravé ořechové pro mě. Sice jsem o autorce do té doby nic neslyšela, ale proč nevyzkoušet něco nového, že?


Něco málo k obálkám

Hopeless (Hopeless, #1)Hopeless (Hopeless, #1)

Jeden z mála případů, kdy se mi líbí prakticky všechny obálky. Ta naše je krásná, hodí se k příběhu a je laděna do decentních barev. Originál také není špatný a zlatá koule vpravo sice moc s příběhem nesouvisí, ale vůbec by mi nevadilo mít ji v knihovně.

Beznadežni (Hopeless, #1)Beznádjená (Hopeless, #1)

Na konec tu máme srbskou obálku a slovenskou. Srbové přesně vystihli celou atmosféru knihy, ta slovenská není také špatná (naše se mi pořád líbí víc), až na tu medaili.

Hodnocení

Shared a post - "*Hopeless*" - agedah.diseye10@gmail.com - GmailSedmnáctiletá Sky Davisová se celý život učila doma a jejím jediným spojením s vnějším světem je její nejlepší kamarádka Six, bydlící v sousedním domě. Six se nakonec podaří obměkčit Skyinu adoptivní matku k tomu, aby pustila svou dceru do pekla zvaného střední škola. Six ale nečekaně odjíždí na půlroční výměnný pobyt do Itálie, a tak Sky zůstává na novou výzvu sama. Její pověst není zrovna nejlepší a noví spolužáci jí to nehodlají nijak usnadnit. Jedinou záchranou by mohl být potížista Dean Holder, který Sky už od prvního setkání bedlivě sleduje. Stane se Holder tím, kdo přivede Sky zpět ke vzpomínkám z dětství, na které se dívka snaží ze všech sil zapomenout?

Bez naděje je prvním dílem v dvojdílné sérii Hopeless z pera Colleen Hooverové, kterou můžete znát například jako autorku série Slammed. První věcí, kterou bych vyzdvihla, je autorčin styl psaní. Příběh je vyprávěn z pohledu hlavní hrdinky Sky a občas je oživen i flashbacky z minulosti hlavních hrdinů. Už z anotace je jasné, že se bude jednat o velmi silný příběh, který ve vás zanechá hlubokou stopu. Přesně to tato kniha také udělá - pozvolný rozjezd se zhruba v polovině mění ve zběsilou jízdu, která končí naprosto šokujícím vyvrcholením. Na první pohled romantický příběh má daleko hlubší smysl - autorka zde otevřeně mluví o velmi závažném tématu, o kterém je potřeba mluvit (kvůli spoilerům ale neupřesním, o co jde).

Nikdy si nevšímal toho, že na jeho doteky nijak nereaguju.

Proč mu to dovoluju, když to se mnou nic nedělá?

Just BrokenColleen Hooverová moc dobře ví, jak pracovat se svým příběhem, což ukazuje na výstavbě celé zápletky. Hrdinové postupně odkrývají šokující pravdu, která vyděsí nejen je, ale i čtenáře. Bez naděje bych přirovnala ke skládání puzzle - postupně skládáte dílek po dílku a na konci dostanete kompletní puzzle. Velkým bonusem, který jsem v téhle knize nečekala, je i nějaká ta akce. A tak se pomalu dostáváme k samotným hrdinům...

Za prvé, hrdinové Hooverové mají jednu velkou výhodu - jsou realističtí a chovají se jako normální lidé, což je jen dobře. Hlavní hrdinka Sky se celý život učila doma. Její adoptivní matka je navíc odpůrkyní technologií, a tak Sky za svých 17 let nepřišla do kontaktu s mobilem, televizí, ani počítačem. Se svou nejlepší kamarádkou Six si vypěstovaly rituál - nezávazné hrátky s kluky jsou v pořádku, vše kromě sexu.

Sky je obivuhodná hrdinka a beze sporu se řadí mezi nejsympatičtější hrdinky, které jsem kdy v knize potkala. Jelikož nemohu spoilerovat, řeknu jen jediné - jsi moje hrdinka, Sky. Vážně tě obdivuji za to, co jsi dokázala. A pak tu máme Deana Holdera, kluka se špatnou pověstí, který hlavní hrdinku pronásleduje na každém kroku. Holder na první pohled vypadá jako typický bad boy, narozdíl od těch ostatních k tomu má ale důvod. Za zmínku stojí i řada dalších postav, kterým se Hooverová také dost věnuje (což je jedině dobře, protože příběh pak působí daleko reálněji).

Teď byla čtvrtá hodina, a já už slyšela šeptem "děvka" nebo "kurva" z úst skoro každé holky, která mě na chodbě minula.

Untitled
Dostáváme se k dojmům, které jsem během čtení této knihy měla. Už od první stránky jsem věděla, že držím v ruce (v mém případě v Kindlovi) něco originálního a nezapomenutelného. Taky na vás knihy někdy mluví? No, tak tohle byl přesně ten příběh. Čekala jsem průměrně dobrý příběh s nějakou tou romantickou zápletkou a šokujícím odhalením. Vážně jsem na to čekala.

Tahle kniha má ale úžasnou schopnost dostat se vám pod kůži po prvních pár kapitolách. Jasně, kniha měla pár hluchých míst, to se ale v celkovém kontrastu lehce ztratí. Když jsem zjistila, co se hlavní hrdince vlastně stalo, propadla jsem do hluboké deprese, což se mi zas tak často nestává. Celou druhou polovinu knihy jsem měla slzy na krajíčku, ale nedošlo k nim, protože jsem byla moc vyděšená a paralyzovaná tím, co se v knize dělo. Až tak dobré to bylo...

Bez naděje je bezesporu jedna z nejlepších knih, jaké jsem v tomto žánru kdy četla. Doporučila bych ji každému, kdo má rád silné příběhy s romantickou zápletkou. Ale pozor! Kniha vás vtáhne a už nepustí.. Po dočtení z vás totiž bude troska v hluboké depresi.

Celkové hodnocení:   95 %

Děkuji nakladatelství Euromedia Group za poskytnutí recenzního e-booku.
Knihu si můžete předobjednat ZDE.

Zdroje:
Anotace a obálky
Obrázky

10 komentářů :

  1. Ani jsem nevěděla, že kniha vyšla, musím se po ní podívat :) Mám ráda, když na mě "kniha promlouvá", jak píšeš, a po téhle jsem se tak jako tak dlouho poohlížela v angličtině :)

    Jinak tohle je asi jediný případ, kde se mi ze všech obálek nejvíc líbí ta naše. Sláva nakladatelství :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mě se nejvíce líbí ta originální obálka, ale česká není špatná. Na tuhle knížku se už delší dobu moc těším. No, nějak to do února budu muset vydržet. :D

    OdpovědětVymazat
  3. o téhle knížce jsem nevěděla, myslím, že nad obálkou bych se ani nepozastavila... ale tvoje recenze mě uchvátila..fakt. Mám ráda, když ve mě příběh zanechá stopu, když ke mě promlouvá a já to doslova prožívám s hrdiny. Musím se po ní mrknout:) A občas si odběhnout od fantasy je také dobře.

    OdpovědětVymazat
  4. jajks, v knihovně to nemají...tak se mrknu v knihkupectví:-D (to mám z toho, že jsem chtěla ušetřit)

    OdpovědětVymazat
  5. Tuhle knížku jsem zaregistrovala, ale neměla jsem v plánu si jí pořídit. Ale koukám, že to budu muset přehodnotit, díky tvojí dobré recenzi. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak po přečtení anotace jsem si hned řekla: "Jo to vypadá zajímavě, tohle by se mi mohlo líbit." A jak jsem dál pročítala tvoji recenzi tenhle pocit ve mne narůstal víc a vic. Takže si teď tuhle knihu utíkám připsat na seznam knih, které si chci a prostě musím přečíst.
    Jen bych se ještě chtěla zaptat, jakého máš Kindla?

    OdpovědětVymazat
  7. Tak tuhle knihu si prostě musím přečíst :) Verr

    OdpovědětVymazat
  8. Tak musím říct, že díky Tvé recenzi si tuto knihu koupím :-) Jsem na ni moc zvědavá! Hlavně mě zajímá, CO je tam vlastně tím tajemstvím a problémem...

    OdpovědětVymazat
  9. Proč, proč jsem tu recenzi četla? Já nechci další knížku, kvůli které budu v depresi. Jenže jak se znám, stejně si ji někde seženu, protože jsem masochista, který má silné knihy rád. Jako kdybych to zrovna potřebovala.
    Nicméně ta recenze je úžasná a kniha mě opravdu zaujala, takže doufám, že ji budou mít v knihovně, protože ke koupi se moc brzo nedostanu. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Na tuhle knihu už jsem četla tak rozporuplné reakce, že si ji musím přečíst - jen co vyjde:) Díky za recenzi, pěkně jsi mě navnadila:)

    OdpovědětVymazat