sobota 21. prosince 2013

Recenze - Sága Lartena Hroozlyho: Oceán krve (2)

Oceán krve (The Saga of Larten Crepsley, #2)Anotace

Larten Hroozley a jeho přítel Wester Flack se přidají k Vlčatům – skupině divokých mladých upírů, kteří se chtějí předtím, než se plně zapojí do záležitostí upířího klanu, vybouřit. Libují si v bezduché zábavě, pitkách, dobývání žen a hostinách na bitevních polích. Ale pak přijde chvíle, kdy si Larten uvědomí, že tenhle způsob života není nic pro něj, přesto však cítí, že se ještě úplně nevyvázal ze světa lidí. A tehdy se musí rozhodnout, jestli zůstane věrný svému mistrovi a jeho zásadám, nebo jestli se utopí v krvi…

Proč si myslíte, že čtu knihy od Darrena? Jednoduché, konce jeho knih jsou většinou epické a čtenáři vyrazí dech. Larten navíc patřil k mým oblíbeným postavám už v klasické sérii o poloupírovi Darrenovi, takže byla tato kniha jasnou volbou.

Ocean of Blood (The Saga of Larten Crepsley, #2)Ocean of Blood (Saga of Larten Crepsley, #2)

Naše obálka je bezkonkurenčně nejhezčí. Sladění barev je skvělé a obálka navíc skvěle vystihuje celou atmosféru knihy. Pak tu máme anglické originály. No... To vlevo raději nebudeme komentovat, z Lartena se tu vyklubal šílenec, který utekl z ústavu. Ta vpravo je o poznání lepší.

Ocean of Blood (The Saga of Larten Crepsley, #2)Zee van bloed (The Saga of Larten Crepsley, #2)

Na ukázku další dvě "krásky". Vážně netuším, z jaké scény pochází ta obálka vlevo, vážně ne. To vpravo zas vypadá jako upíří western. Hodně rudé a ještě havrani. Proč ne...

Hav av blod

A nakonec tu máme norského kámoše, který zabíjí pohledem. Jo kámo, vážně z tebe jde strach.

Larten Hroozley už nějaký ten pátek patří k upírskému klanu, a tak ví o jeho zvyklostech a tradicích. Jeho mladá mysl ale touží spíše po svobodě, a tak spolu se svým přítelem Westrem putuje Larten se skupinou Vlčat - mladých divokých upírů, kteří si nezávazně užívají života a krve. Hostiny na bitevních polích a ženy jsou příjemným rozptýlením. Larten ale stále cítí pouto, které ho váže k Sebovi a celému klanu. Čeká na něj důležité rozhodnutí - otočí se ke svým lidem zády a zahodí léta strávená se Sebou nebo udělá to, co je pro něj správné?

Oceán krve je druhým dílem z čtyřdílné série Sága Lartena Hroozleyho z pera irského spisovatele Darrena Shana. V napínavém pokračování sledujeme další osudy Lartena Hroozleyho, kterého můžeme znát z autorovy původní ságy o poloupírovi Darrenovi Shanovi. Je zde opět využito krátkých kapitol, které dávají ději spád a neuvěřitelně jej zrychlují. Čtenář má možnost nahlédnout do střípků Lartenovy minulosti a lépe pochopit jeho chování v původní sérii. I Oceán krve je stejně temný jako první díl, jelikož na hlavního hrdinu čeká důležité rozhodnutí, které změní jeho život.

"Jak se měl můj malý Vandža? Pěkně mamce všechno pověz."
"Mamce?" zajíkl se Larten.
"Byl bych radši, abys podobné věci neříkala," zašklebil se Vandža. "Já ti taky neříkám čarodějnice, že?:"

Larten je jednou z nejzajímavějších postav, s kterými jsem se v Shanových knihách setkala. Čtenáři sice znají starého morouse z původní série, ale nevědí, co ho k tomu vede. No, v Oceánu krve se to z velké části dovědí. Na první pohled čestný Larten, který touží po studiích, ukazuje i svoji temnější stranu. Skvělá volba, Darrene! Mimo Lartena se tu potkáváme i s některými starými známými jako je Vandža Pochod, Lady Evanna a další. Skvělé zpestření už tak dost temného příběhu.

Oceán krve jsem slupla za jedno odpoledne. Jako nadšený fanoušek jsem se na knihu hodně těšila. Nezklamala.Co se mi na ní tolik líbilo? Vyzdvihla bych především scény s Evannou a Vandžou, protože obě postavy napsal Shan fakt dobře. A hlavně - jsou originální. Mám ráda i Shanovo pojetí upírů  - nejsou to žádné svítící disko koule, nebojí se krve a jsou zranitelní. Larten se navíc chová pořád jako člověk, což je jen ku prospěchu. A nejlepší věc na celé knize? Konec!

Oceán krve bych doporučila všem milovníkům netradičních upířích příběhů s pořádnou dávkou akce a krve. Oceán krve předčil první díl a konec nám dává naději v to, že třetí díl bude ještě lepší a krvavější.

Celkové hodnocení:  93 %

Pokud vás recenze zaujala, můžete knihu zakoupit na stránkách e-shopu Dům knihy ZDE.