Recenze - We were Liars

Revoluce. Nehoda. Tajemství.
Lži na lžích.
Pravá láska.
Pravda.

We were liars je moderní, sofistikovaný napínavý příběh od finalistky National Book Award, E. Lockhart.

A pokud se vás někdo zeptá, jak to skončilo, tak prostě LŽETE.

Zařadila jsem jí do Summer reading challenge, protože se o ní teď dost mluví. V zahraniční booktubesféře byla teď dokonce v Bookxplosion (či tak nějak), takže jsem se na ní prostě musela vrhnout. Každý mluvil o tom, že je nejlepší do ní jít bez informací. I bez anotace. A tak jsem to také přesně udělala. Bylo to moudré rozhodnutí.

Quando Éramos MentirososL'estate dei segreti perduti

Originál obálka se mi líbí určitě nejvíc. Ty zbylé jsou takové dost podivné. Hlavně ta třetí dole.

Kanske är det allt du behöver veta

Always do what you are afraid to do. P.s.: do it when you're sober. | via TumblrSkupina čtyř dobrých přátel. Bohatá rodina, která je na první pohled dokonalá. Soukromý ostrov, který skrývá své tajemství. Lháři. Léto, které nikdy nemělo skončit. Dívka, která sní o velké lásce. Lži postavené na dalších lžích. Příběh, který vám nebude dávat smysl. Postupné odhalování. Pokud se na tenhle příběh chystáte, nic si o něm nezjišťujte. Nic. Protože ti, co ho už přečetli, vám budou bez pochyb lhát.

“Be a little kinder than you have to.”

We were Liars je samostatně stojící kniha z pera E. Lockhart. Jedná se o napínavý příběh s podobnou strukturou jako má například Prozření Mary Dyerové. Tak 90 % celé knihy nebudete vědět, co se děje. Jde o to, že skládáte střípky, které vám na konci konečně dají smysl. Všichni mluví o tom, že je do téhle knihy nejlepší jít bez toho, aniž byste znali anotaci či příběh. Je to pravda. Autorka odvedla vážně úžasnou práci. Vše do sebe postupně zapadá a vytváří naprosto šokující závěr, který vás vyděsí a rozpláče. Velkým zpestřením jsou i pohádky, které následují po některých kapitolách. Pokud jde o angličtinu, tak to není nic těžkého.

“Always do what you're afraid to do.”

Pokud jde o samotné hrdiny, tak jsem si nikoho nijak zvlášť neoblíbila. Ono to ani nejde. Pokud jde o hlavní hrdinku Cadence, tak jsem trochu na vážkách. Caddie sice už od mala měla vše, co si přála, ale nic není tak růžové, jak se na první pohled zdá. Stejně tomu je i u jejich příbuzných a Gata. Pokud bych o postavách měla mluvit dál, musela bych odhalit celou zápletku, což neudělám. Takže pokud chcete znát můj názor, napište mi soukromě.

Hair“He was contemplation and enthusiasm. Ambition and strong coffee. I could have looked at him forever.”

Dostáváme se k mým pocitům. Jediný odstavec, který by vás asi měl zajímat, protože tady se můžu rozepsat i bez prozrazení zápletky. Ze začátku jsem byla strašně zmatená, protože ty střípky si dáváte dohromady až postupně a úplné rozuzlení je vlastně až na konci knihy. Nepamatovala jsem si jména členů celé rodiny, byla jsem prostě mimo. Pohádky mne bavily ze všeho nejvíc. To vím stoprocentně. Jakmile jsem ale začínala mít nějaké to podezření na to, co se asi stalo, tak to začala být pořádná jízda. Dokonce mi párkrát i zastavilo srdce. Bylo to vážně něco. A i když jsem si to nechtěla přiznat, skončilo to tak, jak jsem odhadovala. Brečela jsem. Autorka se s tím vážně nepáře a její vypravovací schopnosti jsou vážně skvělé.

“The island is ours. Here, in some way, we are young forever.”

We Were Liars | via TumblrWe were Liars bych doporučila všem milovníkům realistických příběhů s nádechem tajemna, kteří rádi odhalují spolu s hlavními hrdiny. Tahle kniha za to totiž vážně stojí. Perfektní na pláž.

Celkové hodnocení: 95 %

“If you want to live where people are not afraid of mice, you must give up living in palaces.”