úterý 16. prosince 2014

Recenze - Na stejné vlně

Na stejné vlněOficiální anotace

Taky jste kdysi v mládí potkala někoho, do koho jste se bláznivě zamilovala, ale pak se vaše cesty rozešly a už jste se nikdy neviděli? A kolikrát vás napadlo, jak by se život vyvíjel, kdybyste měli víc času se poznat? Jenže láska nečeká věčně a člověk nesmí promeškat šanci zjistit, jestli je to ten pravý. Tuhle otázku si klade nejen Grace, která se právě rozešla se snoubencem, ale i její nejlepší kamarádka svobodná matka Rhian. Spolu s nimi se pokoušejí najít tu pravou lásku i posluchači netradiční rozhlasové seznamky „Na stejné vlně“. A díky ní se dají věci do pohybu. Grace se nestačí divit, co všechno spustí jedno náhodné setkání, ale už nehodlá dělat kompromisy. Co jí může nabídnout kluk, který ji kdysi zklamal?

Už na první pohled mě zaujala anotace, ve které jsem zmerčila rádio seznamku. Podobným tématům knih nikdy neodolám, tudíž jsem se do knihy vrhala poměrně s nadšením, jelikož je to moje první kniha od Alexandry Potterové.

Do You Come Here Often?Do You Come Here Often?Cupidon, m'entends-tu?

Naše obálka se nese v duchu předešlých knih od této autorky. Jednoduché, hodící se k romantické knize. Ani originály nejsou špatné, líbí se mi především ta bílá. Pokud jde o tu vpravo... no, mohlo to dopadnout i hůř.

БуНтАрКаJe tu Doktor Láska a s ním rádiový pořad Na stejné vlně, který pomáhá opuštěným duším se zlomeným srdcem najít jejich "pravou" lásku. Podobné problémy řeší i hlavní hrdinka Grace, která má sice vše, co si může přát - nádherný byt, skvělou práci a milujícího snoubence. Je tu jen jeden problém - svatba stále v nedohlednu. Její kamarádka Rhian na tom není o moc lépe - sama vychovává syna Jacka a svůj smutek utápí v jídle. Co se ale stane, když se na scéně objeví neodolatelný sukničkář Jimi, který je zároveň prvním klukem, s kterým Grace kdy spala? Co se vzpomínkami, které ne a ne zmizet?

Na stejné vlně je samostatně stojící román z pera Alexandry Potterové, která se u nás proslavila svými příběhy o pravé lásce (například Já a pan Darcy a další). Už na první pohled je jasné, že se vše bude točit kolem lásky (jak jinak). Příběh je vyprávěn ve třetí osobě a sleduje osudy hned několika osob. Ústřední postavou je Grace a dále její dávná láska, Jimi Malik. Autorka neopomněla ani Gracinu kamarádku Rhian a její kolegyni z práce, Maggie. Autorčin styl psaní je trochu rozvleklý a určitě by se dal o něco zkrátit. Pokud čekáte, že tu nebudou žádná klišé, tak se pěkně mýlíte. Jsou tu, a poměrně ve velkém množství. Láska na celý život? Proč ne. Autorka ale umí vyprávět a příběh ozvláštňuje hned několika motivy - tím hlavním je rádio seznamka Na stejné vlně.

"Doktor Láska zdraví své posluchače. Spolu s vámi tu budeme řešit trampoty, které nám přináší láska..."

thisPřesuňme se pomalu k postavám, které na svých bedrech nesou v podstatě celý příběh. Hlavní hrdinka Grace je poněkud rozporuplná postava, která neví, co od života vlastně chce. Celým příběhem prochází deziluzí a objevuje to, co by vlastně jednou chtěla dělat (hlavně ve vztazích). Její protějšek Jimi Malik je její pravý opak - je to rozený sukničkář, který střídá holky jako na běžícím páse. Jeho postava je o trochu dynamičtější, narozdíl od Grace.

Nejvíce jsem si oblíbila Gracinu kamarádku Rhian, která je žena samoživitelka, která se snaží najít svého pana dokonalého. Dokázala jsem se s ní ztotožnit asi nejvíce. Něco málo bych řekla i k Maggie - je to rozená bojovnice, která neztrácí nikdy víru a dokáže se poprat s čímkoliv. Tahle postarší dáma si jistě zaslouží uznání.

A jaké jsou mé dojmy ze čtení téhle romantické jednohubky? Od své první Potterové jsem měla nějaká ta očekávání. Jestli se splnila? No, tak na půl. Jak jsem se již zmínila, vadilo mi to, jak autorka příběh zbytečně protahuje. Je sice pravda, že je tam hodně postav, ale stejně... Dále tu máme ona obávaná klišé. Chápu, že je to Osud. Ale takhle? No nevím. Místy trochu přitažené za vlasy. Jinak je to ale super oddechové počtení, které neurazí. Pro slečny a pány, kteří milují romantiku naprosto ideální.

Na stejné vlně bych doporučila všem romantickým duším, které si chtějí zpříjemnit dlouhé zimní večery a trochu se zahřát.

Celkové hodnocení: 80 %

Děkuji nakladatelství Kristián za poskytnutí recenzního výtisku.