pátek 10. července 2015

Recenze - A Darker Shade of Magic

A Darker Shade of Magic (A Darker Shade of Magic, #1)Oficiální anotace

Kell je jedním z posledních Cestovatelů - vzácných čarodějů, kteří dokáží cestovat mezi paralelními vesmíry.

Šedý Londýn je špinavý, nudný, bez magie. Vládne mu Král George. V Červeném Londýně jsou život a magie uctívány a prosperujícímu království tu vládne dynastie Mareshů. Bílému Londýnu vládne ten, kdo se na trůn dostal díky vraždám. Lidé tu bojují, aby dokázali ovládnout magii a magie se brání, vysává město až na kost. Kdysi existoval i Černý Londýn - nikdo o něm ale už nemluví.

Oficiálně je Kell Červený Cestovatel, osobní velvyslanec a adoptovaný Princ Červeného Londýna, který každý měsíc doručuje poštu mezi paralelními Londýny. Neoficiálně je to pašerák obchodující s těmi, kteří chtějí poznat alespoň kousek světa, který nikdy nespatří, což je v jeho Londýně bráno jako velezrada. Během návratu do Šedého Londýna se Kell střetně s Delilah Bard, zlodějkou s vlastními plány a sny. Lila ho okrade, zachrání před nebezpečným nepřítelem a následně donutí ji vzít do jiného světa, aby zažila "pořádné dobrodružství".

Je tu ale jeden háček - probudila se velmi nebezpečná magie, která číhá na svou příležitost. Zrada číhá na každém kroku. Aby zachránili všechny světy, budou muset Kell a Lila nejprve zůstat na živu - což je těžší, než se zprvu zdálo.

A Darker Shade of Magic byla jednou z knih, které jsme četli ve společném anglickém čtení, které pořádáme s Kath. Od slečny Schwab jsem četla už Near Witch, takže jsem byla přirozeně zvědavá na její další knihu. A vybraly jsme zatraceně dobře!

A Darker Shade of Magic (A Darker Shade of Magic, #1)A Darker Shade of Magic (A Darker Shade of Magic, #1)

A Darker Shade of Magic má fantastické obálky. Líbí se mi obě dvě originální verze, ani nevím, která víc. Špatná ani není ta vpravo, nese se ve stejném duchu jako ty dvě předchozí.

Kell je jedním z posledních Antari - čarodějů, v nichž doslova žije magie a kteří dokáží otevírat portály mezi paralelními světy. Kell žije v Červeném Londýně a působí jako velvyslanec, který doručuje poštu mezi ostatními Londýny - Šedým, ze kterého zmizela magie a Bílým, v němž je boj o magii bojem na život a na smrt. Během jednoho z výletů se Kell setkává s Lilou Bard, která ho okrade a následně mu zachrání život a donutí ho, aby ji vzal s sebou do jiného světa. Ani jeden ale netuší, že se probudila nebezpečná a zakázaní magie, která touží po jediném - vládnout. Dokážou se Lila a Kell spojit a postavit se nebezpečnému nepříteli, který disponuje nepředstavitelnou silou a který dokáže přítele proměnit v nepřítele?

“I apologize for anything I might have done. I was not myself."

"I apologize for shooting you in the leg. I was myself entirely.”

TwitterA Darker Shade of Magic je prvním dílem z nové série z pera Victorie Schwab, která se proslavila především díky své dilogii Archived (u nás Archiv, CooBoo) a prvotině The Near Witch. Děj knihy se odehrává v několika paralelních světech, které spojuje město Londýn a které se liší existencí magie. Originální, že? Autorka zvládla celý nápad s magií a cestováním na výbornou. Její styl psaní je lehce poetický a hutný a osobně pro mne bylo trochu těžší se do něj začíst. Jakmile jsem se ale začetla, byla jsem naprosto ztracená. Angličtina může být trochu těžší, ale pokud jste už něco přečetli, neměl by to pro vás být problém. Kniha je vyprávěna střídavě z pohledu Kella a Lily - což dodává příběhu na komplexnosti. Rozjezd je pomalý, to nepopírám, autorka v něm ale vysvětlila zásady, které v jejím vymyšleném světa platí a představila nám hlavní hrdiny. Zhruba od poloviny kniha přešla v akční a napínavou jízdu, při které jsem prakticky nedýchala a čekala na každý další zvrat.

“Sure I do,” countered Lila cheerfully. “There’s Dull London, Kell London, Creepy London, and Dead London,” she recited, ticking them off on her fingers. “See? I’m a fast learner.”

Silnou stránkou knihy jsou především postavy. Hlavní mužská postava, Kell, je zajímavá sama o sobě. Je to Antari, čaroděj, který dokáže ovládat magii a cestovat mezi světy díky krvi a magii. Jeho povaha je o trochu komplikovanější a mně osobně nesmírně vyhovoval. Stejně jako Lila, která naprosto předčila má očekávání. Pokud hledáte tvrdohlavou a neohroženou hrdinku, která se nebojí někomu nakopat zadek a ušpinit si ruce (a navíc chce být pirátem), tak budete Lilu milovat. Victoria Schwab je skvělá vypravěčka, která své postavy dobře zná a dokáže vytvořit naprosto odlišné charaktery, za což palec nahoru. Její padouši jsou boží! Osobně jsem si oblíbila asi nejvíc Prince Rhye, což je Kellův nevlastní bratr a korunní princ Červeného Londýna. Zlatíčko!

“The bodies in my floor all trusted someone. Now I walk on them to tea.”

A tak se dostávám k vlastním dojmům, které jsem během čtení téhle magické knihy měla. Šla jsem do ní s tím, že autorčin styl naprosto zbožňuji, takže jsem čekala poměrně dost. Hlavně díky recenzím zahraničních booktuberů. Victoria mě poměrně šokovala - vytvořila dokonale promyšlený svět s paralelními Londýny a neuvěřitelnými hrdiny, kteří si mě získali. Hlavně Lila. Ze začátku mě sice trošku iritoval pomalejší rozjezd, vše ale zmizelo ve chvíli, kdy se Kell a Lila setkali... a začala pořádná jízda. A Darker Shade of Magic měla atmosféru, která se mě držela až do samotného konce. Jsem děsně zvědavá, co si pro nás autorka připraví v dalším díle, protože to, co se stalo na konci... Dokonalé. Doporučuji všemi deseti, pokud hledáte napínavou fantasy knihu s promyšleným příběhem a uvěřitelnými hlavními hrdiny.

A Darker Shade of Magic bych doporučila všem, kteří hledají originální fantasy příběh o magii a cestování mezi paralelními světy. Pozor, vysoce návykové!

Celkové hodnocení:  90 %