pondělí 10. října 2016

Recenze - Mrazivý oheň

Oficiální anotace

Ukryté hluboko v srdci sněhem pokryté divočiny leží tajné království Kaninů – magická říše stejnou měrou krásná jako zrádná...

Bryn Avenová mezi Kaniny nikdy tak úplně nezapadala. Díky svým blond vlasům a modrým očím se vždy cítila jako outsider – s nečistou krví neschopná si získat respekt a postavení. Ale je odhodlaná prokázat svou loajalitu království, které miluje.

Jejím snem je stát se členkou elitní královské gardy a nic jí nesmí stát v cestě… ani city, které chová ke svému šéfovi, Ridleymu Dresdenovi. Jakýkoli vztah mezi nimi je naprosto vyloučený, ale Bryn si nemůže pomoct. A začíná mít pocit, že i on k ní něco cítí.
Mezitím na království někdo zaútočí – to prověří Bryninu sílu jako nikdy předtím. Konečně má příležitost konfrontovat Konstantina Blacka, zrádce, který se před pěti lety pokusil zavraždit krále. Jen Bryn ho může zastavit, ale riskne vše, jen aby ochránila království, které ji není ochotno přijmout takovou, jaká ve skutečnosti je?

Proč jsem si knihu vybrala?

Trilogii o Tryllech jsem si naprosto zamilovala, a tak jsem byla štěstím bez sebe, když jsem se dozvěděla, že Amanda plánuje i spin-off sérii z prostředí dalšího království trollů. Navíc mne ohromily dechberoucí obálky, které přímo dýchají zimní atmosférou. Neváhala jsem ani vteřinu!

Jak vyslovovat jména v Kronikách Kaninu?



Něco málo k obálkám

Frostfire (Kanin Chronicles, #1)

Jsem neskutečně ráda, že se nakladatelství CooBoo rozhodlo zachovat jednu z originálních obálek, protože je naprosto nádherná a dokonale k příběhu sedí. Zamilovala jsem se i do té druhé, kombinace barev je dechberoucí, nemyslíte?

Hodnocení

Seeing Double in Neverland: Teaser Tuesday with Frostfire by Amanda Hocking ~ ...:
Uprostřed mrazivých plání zasypaných sněhem leží trollské království Kaninů s hlavním městem Doldastamem. Bryn Avenová mezi Kaniny nikdy úplně nezapadala - díky smíšené krvi je Kanin jen napůl a její blond vlasy a modré oči to jen potvrzují. Bryn netouží po ničem jiném, než se dostat k Högdragenům - elitní královské stráži, kde jsou jen ti nejlepší z nejlepších. Čeká na ni celá řada překážek, mimojiné i její nadřízený Ridley Dresden, do kterého je Bryn zamilovaná a šarmantní Konstantin Black, který se před lety pokusil zabít jejího otce a nyní se vrací pro pomstu. Království Kaninů hrozí nové nebezpečí, které by mohlo vést k nečekanému pádu. Dokáže Bryn včas odhalit nepřítele, který čeká na tu správnou chvíli?

Mrazivý oheň je prvním dílem z plánované trilogie Kroniky Kaninu z pera Amanda Hockingové, kterou se u nás rozhodlo vydat nakladatelství CooBoo. Jedná se o spin-off sérii k sérii Dědička, která u nás vyšla u Fortuny Libri. I přesto, že se jedná o volné pokračování série o Tryllech, není znalost původní série nijak nutná, příběh se dá číst i samostatně. Mrazivý oheň se svými událostmi odehrává až po třetím díle Dědičky a zaměřuje se na další království trollů, tentokrát to největší a nejlidnatější. Vypravěčkou je nečistokrevná Kaninka Bryn Avenová, která vybočuje jak svým vzhledem, tak i svým snem stát se členkou elitní královské gardy. Autorčin svižný styl vyprávění se projevu i v této sérii - stránky ubíhají pod rukama jedna báseň a než se nadějete, budete na konci a budete žebrat o pokračování. Ze začátku kniha plyne rozvláčnějším tempem - Amanda čtenáře seznamuje s prostředím, fungováním Stopařů a celé Kaninské společnosti. Postupně stupňuje napětí a přidává akci a napětí, která udrží vaši pozornost až do konce.

Ridley sklonil hlavu a zhluboka se nadechl. Když vzhlédl, jeho tmavé oči se střetly s mými, a když promluvil, jeho hlas zněl mírněji. „Zůstaň.“ „To je rozkaz?“ Jenže když jsem se podívala do jeho očí, věděla jsem, že není.„Ne,“ připustil, „ale stejně zůstaň.“ 

Frostfire Teaser Quote - Week 2 #Kanin #Trylle:
Velká část příběhu je postavena na dobře promyšlených postavách. Hlavní hrdinka Bryn je sympaťačka, která se už od dětství musela potýkat se šikanou kvůli svému původu. Je cílevědomá a jde si za svým, i když to její okolí neschvaluje, což jsem na ní doopravdy obdivovala. Na první místo vždy staví svou zemi, což jen potvrzuje její bezmeznou loajalitu svému králi a královně. Větší prostor dostanou i její nejlepší kamarádky Tilda a Ember, které Bryn skvěle doplňují. Brynin šéf Ridley Dresden je možná okouzlující, i tak ale zná své hranice a dokáže se skvěle hlídat. To je jedna z věcí, která se mi na celém příběhu líbila skoro nejvíc.

Romantická linka se rozvíjí pomalu a decentně - příběh pouze spíš doplňuje. Líbilo se mi, jak realisticky se Bryn i Ridley chovali - zvlášť vzhledem k Brynině oddanosti království. Padouch Konstantin Black zase ukazuje, že vše není jen černobílé a že to, co na první pohled vypadá špatně, může být vlastně úplně jinak. Fanoušci Dědičky si přijdou také na své - mihne se tu i pár postav z původní trilogie.

Dostávám se k samotným pocitům, které jsem během čtení měla. Původní trilogii o Tryllech jsem si naprosto zamilovala, a tak jsem byla hodně zvědavá i na volné pokračování, které má mimochodem vážně nádherné obálky a jsem neskutečně ráda, že se je rozhodlo nakladatelství CooBoo vydat.Atmosféra v zasněženém království Kaninu je naprosto kouzelná a při samotném čtení jsem ji z příběhu cítila (byla mi zima!). Mrazivý oheň se četl jedna báseň. Líbilo se mi, že autorka nijak neupřednostnila romantickou zápletku a spíše ji decentně odsunula na vedlejší linii a spíše se zaměřila na samotnou politiku v králoství, postavení přistěhovalců a nebezpečnou hrozbu, která království hrozí. Velké plus dávám Amandě za seznámení s dalšími trollskými kmeny, s kterými jsme se v původní trilogii příliš nesetkali. Nejvíce jsem si oblíbila vodní kmen Skojarů, z kterého napůl pochází hlavní hrdinka. Bryn je vážně sympaťačka a už se nemůžu dočkat pokračování, protože samotný konec je naprosto strhující a otevřený a přímo vybízí k dalšímu dílu,

The King's Games (Kanin Chronicles, #0.5)
Mrazivý oheň bych doporučila všem, kteří mají rádi magické příběhy o nadpřirozených bytostech s kapkou romantiky a s hrdinkou, která jde proti nepřízni osudu a tvrdě bojuje za svůj sen.

Prvnímu dílu přechází také prequel novela King's games, kterou si můžete přečíst na autorčině Wattpadu. Vypráví příběh čtrnáctileté Bryn, která se se svými kamarády rozhodne účastnit tzv. Králových her. Vřele doporučuji - angličtina není nijak těžká a rozhodně to za to stojí.

Celkové hodnocení: 4.5 z 5 hvězdiček

Děkuji nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního e-booku.
Více o knize ZDE

Zdroje:
Anotace a obálky
Obrázky 

2 komentáře :

  1. Kniha má naozaj krásnu obálku a ani príbeh nevyzerá na zahodenie. Teším sa :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já nevím, ale mě tahle kniha přišla jako naprostá kravina :D Bryn byla všechno jen ne sympaťačka, po většinu času spíš natvrdlej rozmazlenej spratek. Co mi ale nejvíc vadilo, byla ta do očí bijící nelogičnost světa, který autorka vymyslela. Rozhodně jedna z nejhorších knih, co jsem kdy četla.

    OdpovědětVymazat