sobota 27. května 2017

Recenze - Láska & gelato

Láska & gelatoOficiální anotace

Lina tráví prázdniny v Toskánsku, ale rozhodně nemá náladu na pláže nebo slavné památky. Je v Itálii jenom proto, že si máma před smrtí přála, aby poznala svého otce. Ale proč by měla poznat otce, který se za šestnáct let jejího života ani neukázal? Jediné, po čem Lina touží, je jet domů.

Pak se jí ale dostane do rukou deník, který si její máma vedla, když žila v Itálii. A Lina najednou objevuje magický svět tajných lásek, nádherného umění a skrytých pekáren. Svět, který ji okouzluje a vede k tomu, aby odhalila tajemství, které změní vše, co si Lina myslela o mámě, otci, a dokonce i sama o sobě.

Mnozí lidé jezdí do Itálie jen kvůli lásce a zmrzlině, ale někdy tam objeví mnohem víc.

Najít tu správnou contemporary na léto je občas těžké. Zvlášť, pokud čtete poslední dobou jen samé fantasy a sáhli byste prakticky po čemkoliv. K mému velkému štěstí u nás nedávno vyšla knížka Láska & gelato, po které jsem v zahraničí pokukovala už tak rok (ach ty booktubeři). A jelikož je to z Itálie a já miluju Itálii už doby, kdy jsem viděla film Lizzie McGuire, musela jsem tuhle jednohubku mít. Navíc ta obálka!

Amor & gelatoЛюбовь и мороженое

Slaďoučké, roztomilé, prostě k sežrání... kdo by nechtěl?

Lina se po smrti své matky musí na její přání na nějaký čas přestěhovat do Toskánska v Itálii. Setkání s novou rodinou a novými lidmi je to poslední, co chce. Když se jí do rukou dostane matčin deník, který si psala, když na stejném místě v mládí byla, objeví Lina úplně nový svět, o kterém se jí ani nesnilo. Brzy zjistí, že život není jen o ztrátě a smutku a chuť italského gelata a nové tajné lásky ji do života přinesou úplně nový smysl. Dokáže se Lina vyrovnat se ztrátou a dát šanci otci, kterého v životě nikdy neviděla, a životu, o kterém snila i její matka?

Láska & gelato je samostatně stojící contemporary román z pera Jenny Evans Welchové, která děj svého příběhu zasadila převážně do italského Toskánska, konkrétně do Florencie a jejího okolí. Jedná se o klasickou romanťárnu, kterou budete mít přečtenou během jednoho odpoledne. Ideální na slunná letní odpoledne, kdy si dáte zmrzlinu a na chvíli se ztratíte v sluncem zalité Itálii. Autorčin styl psaní je velmi čtivý. Příběh má spád a mimo klasickou romantickou linku, hledání nových přátelství a poznávání nového místa obsahuje i Linino vyrovnávání se ztrátou někoho blízkého a dalšími rodinnými problémy. Na první pohled možná trochu klišé, ale ve výsledku to vážně funguje. Pokud milujete film Lizzie McGuire (Italské prázdniny s Hillary Duff), Láska a gelato má podobnou atmosféru.

Slyšet její hlas byl citový ekvivalent potápějící se lodi. Ale bylo to i hezké. Máma Florencii milovala. Možná že když budu číst dál, bude to, jako by mě městem provázela ona.

Pokud jde o postavy, autorka je vykreslila velmi realisticky. Nejvíc se mi líbila hlavní hrdinka Lina, která se musela vyrovnat se ztrátou matky, s čímž jsem se mohla částečně ztotožnit, a proto jsem ji daleko více chápala. Skrze deníkové zápisky se navíc máme možnost seznámit i s její maminkou, která je také velká sympaťačka. Pokud jde o vedlejší postavy, palce jsem držela i Howardovi, který je docela týpek. Vážně. Protože to, co si prožil... A pak je tu celá řada nejenom italských fešáků, kteří vám ukradnou srdce. Mým největším oblíbencem byl Lorenzo, který si mě získal už jen tím, že ho Lina potkala ve chvíli, kdy si kopal s fotbalovou mičudou. Já a fotbal... long story. Ren je skvělý kamarád, kterého prostě chcete.

A mé dojmy? Láska & gelato mne velmi příjemně překvapila. Čekala jsem nenáročnou contemporary, na kterou bych po pár dnech zapomněla. Nestalo se tak. Nejvíc se mi asi líbil fakt, že to nebyla JENOM romanťárna, ale bylo tu i téma ztráty a poznávání nové rodiny a celkově vyrovnávání se s těžkostmi života. Autorka navíc moc pěkně zakomponovala Itálii a krásy Florencie, takže vám garantuju, že po dočtení gelata prostě budete chtít do Florencie jet a dát si tu jejich zmrzlinu a další sladkosti, které jsou v knize zmíněny. Kombinaci klasické prózy a deníkových zápisků mám moc ráda, a sem se to fakt chodilo. Pokud máte rádi umění, mohla by se vám kniha taky líbit. Linina maminka bývala totiž fotografka a její fotky jsou pro příběh také důležité. I když je Gelato možná místy trochu průhledná, celá romantická zápletka byla uvěřitelná a líbilo se mi to.

Lásku & gelato bych doporučila všem, kteří hledají nenáročnou romantickou jednohubku z prostředí Itálie, která pohladí po duši a nechá na něm sladkou chuť gelata.

Celkové hodnocení:  5 z 5 hvězdiček

Děkuji nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního výtisku.