sobota 9. září 2017

Recenze - Hunted

HuntedOficiální anotace

Beauty knows the Beast’s forest in her bones—and in her blood. Though she grew up with the city’s highest aristocrats, far from her father’s old lodge, she knows that the forest holds secrets and that her father is the only hunter who’s ever come close to discovering them.

So when her father loses his fortune and moves Yeva and her sisters back to the outskirts of town, Yeva is secretly relieved. Out in the wilderness, there’s no pressure to make idle chatter with vapid baronessas…or to submit to marrying a wealthy gentleman. But Yeva’s father’s misfortune may have cost him his mind, and when he goes missing in the woods, Yeva sets her sights on one prey: the creature he’d been obsessively tracking just before his disappearance.

Deaf to her sisters’ protests, Yeva hunts this strange Beast back into his own territory—a cursed valley, a ruined castle, and a world of creatures that Yeva’s only heard about in fairy tales. A world that can bring her ruin or salvation. Who will survive: the Beauty, or the Beast?



Proč jsem si knihu vybrala?

Meagan Spooner patří k mým oblíbeným autorkám už od doby, co jsem četla první dva díly její trilogie Ptačí zpěv. Pak následovala trilogie These Broken Stars, kterou napsala spolu s Amie Kaufman... a zamilovala jsem se úplně. Jakmile jsem tedy zjistila, že jí vyjde standalone retelling Krásky a zvířete, neodolala jsem. Samozřejmě, že jsem si ho musela přečíst!

Něco málo k obálkám

Řeknu jen to, že je obálka velmi povedená a doufám, že ji nakladatelství CooBoo v překladu zachová. K příběhu se hodí a moc se mi líbí i detail s lukem a šípem. Moc pěkné!

Hodnocení

“I will call you Beauty, for that is what you are.”

b-reads-books:
““ Only she frees both of us. She moves like beauty, she whispers to us of wind and forest—and she tells us stories, such stories that we wake in the night, dreaming dreams of a life long past. She reminds us of what we used to be.
She...Yeva žije spolu se svým otcem a dvěma sestrami ve městě. Celá rodina doufá, že se jednotlivé sestry dobře provdají. To platí i pro Yevu, které říkají Kráska - ze všech sester je právě ona nejkrásnější. Yeva touží však po jediném - vrátit se se svým otcem do lesů a lovit. Po náhlé ztrátě majetku je celá rodina nucena přestěhovat se do malé chaty hluboko v lesích. Yevin sen se tak splní, ale za strašlivou cenu - je nucena vydat se po stopách svého zmizelého otce, který následoval vábení lesa a zachránit ho. To ale neví, že se v hlubinách ukrývá Zvíře, které touží po jediném...

Hunted je samostatně stojícím románem z pera americké autorky Meagan Spoonerové, které u nás v překladu vyšly první dva díly trilogie Ptačí zpěv, a v zahraničí trilogie These Broken Stars. Knihu chystá v překladu nakladatelství CooBoo. Jedná se o retelling na motivy pohádky Kráska a zvíře. Autorka dokonce zanechala i přezdívky obou protagonistů. Oproti originálu se ale příběh v Hunted odvíjí trochu jiným směrem. Základ je stejný, umístění příběhu je ale lehce jiné. Autorka se inspirovala slovanskou mytologií a jmény, což se odráží jak ve jménech postav, tak i v pověstech a legendách, které celou knihu prostupují. Nechybí ani odkazy na Rusko. Hned ze začátku vás varuji, že se děj odvíjí hodně pomalu a místy je hodně popisný. Autorka si pohrává s atmosférou a snaží se, aby na čtenáře zapůsobila co nejsilněji. Nesmí chybět romantická linka, která byla vykreslena dle mého názoru uvěřitelně. Kromě Krásky a zvířete se do děje připlétá i pohádka o "Firebirdovi", což je Pták Ohnivák (děkuji Kristie za osvětlení!).

“Fairy tales are about lessons. Those who are virtuous and true are rewarded, while those who are wicked and greedy are punished.”

matyldatyler:
“for me
”Velký prostor autorka věnovala postavám. Hlavní hrdinka Yeva už od mala trávila radši svůj volný čas v lese s otcem než v salónu plném dam. Byla hodně příjemným překvapením. I když mě místy iritovala, byla celkem příjemná, snesitelná a uvažovala racionálně, což se mi hodně líbilo. I když jsem si moc neoblíbila její sestry, vztah mezi nimi byl vykreslen velmi pěkně, stejně jako ten s jejich otcem. Velký plus za psy, kteří Yevu věrně doprovázeli prakticky kamkoliv. Co se týče Zvířete, soucítila jsem s ním a bavily mě pasáže na začátku každé kapitoly, které byly z jeho pohledu.

A mé dojmy? Retellingy mám obecně ráda, takže se na tomhle nedalo moc zkazit. I přes pomalejší rozjezd mne čtení autorčina příběhu bavilo. Její styl psaní mi sedne a rozhodně se nebudu bát vyzkoušet její další knihy. Atmosféra v knize mi hodně připomínala magické prostředí Ptačího zpěvu - slovanský folklór a pohádky se sem přímo hodily. Pokud tedy máte rádi motivy Ruska, jděte do toho! Jednou jsem dokonce i zaplakala. Autorka se nebojí ubližovat zvířátkům, takže s tím počítejte. Hunted není nějaká fluffy pohádka plná jednorožců - magické bytosti jsou tu temné a mají chuť zabíjet.

Doporučila bych Hunted? Rozhodně. Angličtinu to těžkou nemá, takže pokud milujete retellingy Krásky a zvířete, jděte do toho. Ať už do originálu nebo do překladu.

Celkové hodnocení:  3.5 z 5 hvězdiček

Zdroje:
Anotace a obálka
Obrázky

Žádné komentáře :

Okomentovat