středa 8. listopadu 2017

Recenze - Cestovatelka

Cestovatelka (Pasažérka, #2)Oficiální anotace

Etta byla vytržena ze svého života a vhozena do minulosti, kde jakákoli její chyba může změnit budoucnost. Poté, co je unesena a probudí se na neznámém místě a v neznámém čase, ji ohrožují dvě mocné skupiny nepřátel, které si přejí její smrt. Ale dostane se jí pomoci od někoho, od koho to nikdy nečekala. Od někoho, kdo by měl být dávno mrtvý. Mezitím Nicholas a Sophia sledují Ettinu stopu a snaží se ji vypátrat, i když se jim v tom Ironwoodovi snaží ze všech sil zabránit.

Jak Etta a Nicholas bojují, aby je jejich cesty svedly k sobě navzájem, procházejí různými místy i dějinnými epochami a uvědomují si, že čas i historie se náhle mění. A oni se mění s nimi.


Proč jsem si knihu vybrala?

Knihy o cestování časem já můžu. Pasažérka mne celkem příjemně překvapila, a tak jsem se samozřejmě nemohla dočkat pokračování, jelikož mě zajímalo, jak to s Ettou a Nicholasem skončí. Něco od Alexandry Bracken jsem si navíc chtěla přečíst už dlouho, takže proč ne tuhle dilogii?

Knižní trailer


Něco málo k obálkám

Pútnik (Passenger, #2)

Jsem neskutečně ráda, že se nakladatelství CooBoo rozhodlo pro origoš obálku, jelikož je ta fialová nádherná. Proto celkem lituju Slováky, kteří mají podivnou červenou, která je jako pěst na oko.

Hodnocení

Související obrázek
Zdroj
Etta zdědila gen cestovatelů času po svých rodičích a bez vědomí o svém dědictví byla vržena rovnou do centra dění. Mezi cestovatelskými rody se schyluje k válce, jejímž hlavním aktérem je Ironwood, který stále pase po magickém artefaktu, který by mohl změnit všechny časové roviny. Etta se ocitá ve spárech nepřátel a je jen na ní, zda unikne a bude tak pokračovat v honbě za artefaktem. V sázce je vše - její budoucnost, život jejích přátel a to, zda ještě někdy uvidí Nicholase, který si myslí, že je mrtvá. Z minulosti se také vracejí nečekaní známí, kteří obrátí mocenskou hru vzhůru nohama o třista šedesát stupňů. Dokáže Etta ochránit to, co je jí nejbližší a nezmizet v propadlišti času, a to doslovně?

Cestovatelka je druhým a závěrečným dílem dilogie Pasažérka z pera Alexandry Brackenové, která v zahraničí proslula díky své YA trilogii The Darkest Minds. Cestovatelka navazuje přesně tam, kde skončil první díl. Nese se ve stejném pomalejším tempu, který ne všem čtenářům sedne. Autorka ale píše velmi čtivě, což zčásti kompenzuje vydatnější části, kterými je nutné se prokousat. Nebylo by vůbec na škodu, kdyby autorka některé části proškrtala a zkrátila - ta rozvleklost by se tak zmenšila a kniha by se četla mnohem lépe. Na druhou stranu to k téhle sérii tak trochu patří - jsou čtenáři, kterým se tohle pomalé tempo bude zamlouvat. Příběh je opět vyprávěn ze dvou pohledů - Etty a Nicholase, kteří se střídají. Ani v tomto díle nepřijdeme o cestování časem, které je hlavním motivem téhle YA dilogie. Mimojiné se podíváme i do Prahy, což je jedině plus! Není nouzi ani o romantiku, která příběh hezky dokresluje.

Nicholasovi teď v mlze a na studeném vzduchu vytanulo na mysli něco, co vždycky opakoval Julian: Všechna města závidí Paříži, ale Paříž závidí Praze.

"I want you to remember that–it’s our choices that matter in the end. Not wishes, not words, not promises." —  Passenger  by Alexandra Bracken
Zdroj
Co se týče postav, v Cestovatelce se dozvídáme něco víc o minulosti naší hlavní hrdinky, Etty. Dozvídáme se, kdo je její otec, stejně jako to, jaká je doopravdy její matka Rose. V prvním díle se hodně mlžilo a prakticky jsme se nic nedozvěděli. A na rovinu musím uznat, že miluju Ettina otce Henryho, daleko víc, než Rose, která je prostě otravná. Etta je stejně neohrožená jako v prvním díle a jako hlavní hrdinka mě prostě bavila. Sice měla občas své momenty, ale popravdě... která hrdinka YA je nemá? Co se týče Nicholase, opět jsem si jeho přítomnost užívala. Jeho postava je totiž ukázkou toho, že hlavní hrdinka může mít crush i na barevného kluka. Přes Nicholase autorka ukazuje to, jak na míšence společnost reagovala v různých časových obdobích, což je dle mého názoru jedině velké plus. Nesmím zapomenout ani na Sophii Ironwoodovou, která je oproti prvnímu dílu daleko víc badass a jede na vlastní pěst. Tahle Sophie, která se dostala z vlivu Ironwooda, se mi popravdě líbí daleko víc.

Dostávám se k vlastním dojmům. Do Cestovatelky jsem šla poměrně s vysokým očekáváním. Splnilo se mi? Tak napůl. Řekla bych, že dvojka byla o chlup slabší než jednička. Trochu víc rozvleklejší. I tak jsem si ale Cestovatelku vážně užila. Projednou mi hlavní hrdinka vůbec nevadila, stejně jako její crush. Jsem taky ráda, že se objevily některé postavy z minulosti, protože jsem na ně byla vážně zvědavá. Zajímavé byly i nové lokality, které naši cestovatelé navštívili (nejenom Praha). Celkově jsem si tuhle sérii o cestování časem vážně užila a nelituju, že jsem do ní investovala svůj volný čas. Stálo to za to.

Cestovatelku bych doporučila všem, kteří hledají zajímavou young adult fantasy o cestování časem a nevadí jim pomalejší tempo vyprávění.

Celkové hodnocení: slabší 4 z 5 hvězdiček

Děkuji nakladatelství CooBoo za poskytnutí recenzního výtisku. 
Více o knize ZDE

Zdroje:
Anotace a obálky

Žádné komentáře :

Okomentovat