pondělí 18. prosince 2017

Recenze - Noční země

Noční země (Stránky světa, #2)Oficiální anotace

Furia je na nejlepší cestě stát se skvělou bibliomantkou a proniká stále více a více do magického světa knih. Ale celému světu starých knihoven a mocných knižních svazků vládnou tři tyranské rody. Scházejí se v tajné komnatě, kde rozhodují o osudu bibliomantů i exlibris. Ale Furia a její přátelé se tyranské vládě nehodlají podvolit, a tak vyrážejí na dobrodružnou výpravu přes několik refugií, aby zničili centrum moci. A přitom narazí na největší tajemství světa bibliomantiky.

I přes pomalejší rozjezd prvního dílu jsem na sérii nezanevřela. Celý systém bibliomantiky, exliber a čtenářského světa mi přišel strašně zajímavý, stejně jako hlavní hrdinka, a tak jsem s netrpělivostí vyhlížela Noční zemi mezi prvními. A rozhodně jsem zklamaná nebyla.

I když jsem si zprvu myslela, že obálka druhého dílu bude oproti jedničce hodně nevýrazná díky světlým barvám, ve výsledku vypadá vážně dobře a nemůžu se rozhodnout, jestli se mi víc líbí jednička nebo dvojka. Naše obálka je stejná jako originál, takže nemám co vytknout.

Po napínavých událostech prvního dílu jak Furia, tak i její přátelé doufají, že si budou moci na chvilku oddechnout. Světem bibliomantského světa se ale blíží nová hrozba, která ohrožuje nejen bibliomanty, ale i exlibris. Furia a její přátelé se opět musí vypravit na nebezpečnou výpravu s malou šancí na úspěch - podaří se jim sjednotit síly, osvobodit staré přátele a zábranit bibliomantským rodinám v čele společenství, aby zničili celý svět bibliomantiky jednou provždy? A to není vše... Mezi stránkami světa se totiž skrývá děsivé tajemství, které bude brzy odhaleno...

Noční země je druhým dílem z plánované trilogie Stránky světa z pera jednoho z nejznámějších německých spisovatelů, Kaie Meyera, kterému u nás vyšla ještě série Arkádie (Fragment). Kniha navazuje přesně tam, kde Stránky světa skončily a okamžitě se pouští do akce. Přesto byl začátek opět pomalejší a trvalo mi, než jsem se do děje dostala (možná za to mohl fakt, že jsem si z prvního dílu skoro nic za ten rok nepamatovala...). Autor se zaměřil především na budování a hlubší poznávání celého bibliomantského světa, což moje zvědavá čtenářská dušička uvítala. Už v prvním díle jsem byla hodně zvědavá, jak to celé vlastně funguje a konečně jsem se dočkala. Je pravda, že se tu stále vyskytuje dost popisných pasáží, na druhou stranu to vyvažuje akce, které je tu doopravdy hodně. Hlavně díky tomu, že je příběh vyprávěn hned z několika pohledů, což mu dodává na větší komplexnosti. Druhé díly většinou trpí tím smutných osudem, že jsou z celé série nejhorší. V případě Noční země si to nemyslím. Troufnu si říct, že mě bavila možná ještě víc než první díl.

"Hej, bodyguarde," řekla Cat Patiencovi. "Nemáš na něj dávat pozor?""Ne, když je s ní." Jižan zíral téměř zasněně na místo, kde Nassandra zmizela. Furia s Cat si vyměnily pohled. "Je sakra pěkná," řekla Cat Patiencovi dobíravě. "Co?""Pěkná. Hezká. Rozkošná."Patience se jí nedokázal podívat do očí. "No, možná že jo."

Kromě světa bibliomantiky jsou dalším důležitým prvkem celé knihy její postavy. Hlavní hrdinka Furia Fearfaxová není taková ta typická YA slečinka, která omdlí hned, když se objeví krásný hoch. Vlastně by se dalo říct, že Furia žádný love interest v podstatě nemá, a díky tomu se může soustředit na záchranou výpravu. Hned mi byla sympatičtější! Během prvního dílu si prošla slušným psychologickým vývojem, a tak v Noční zemi máme novou Furiu, která se nebojí riskovat a použít svou. Pak je tu revolucionář Finn a jeho přítelkyně Cat. Bez obalu - Finna nemám ráda, ale Cat? Jakmile je v akci s některou z dalších slečen, je to bohyně. Na Summerbelle jsem si bohužel moc nepamatovala, takže jsem její přítomnost ani výrazně nepocítila. Jasnou vítězkou je ale pro mě agentka Isis, protože prostě Isis... A bonus za vtipného Patience. Hodil by se do Harlekýnky!

A mé dojmy z knihy? Jen pozitivní! Zprvu jsem si nebyla moc jistá, jestli chci se sérií vůbec pokračovat, protože nejsem velkým fanouškem popisů a pomalejšího tempa děje. Ještě, že jsem to neudělala! Noční země byla i přes pomalejší start skvělá. Pokud tedy máte stejné dilema jako já, rozhodně dejte sérii šanci! Jsem neskutečně ráda, že se autor zaměřil na svůj svět a dovedl ho k dokonalosti - konečně mám odpovědi na své otázky! Další palec nahoru za Furiu bez přítele. Tu romantiku nasměroval k jiným postavám, a hned to bylo lepší. Doufám, že se nakladatelství CooBoo rozhodne vydat i třetí díl, protože by to byla vážně škoda po tom finiši!

Noční zemi bych doporučila každému, komu se líbil koncept světa v prvním díle. Dejte té knize šanci, je vážně lepší jak první díl!

Celkové hodnocení:  4 z 5 hvězdiček

Děkuji nakladatelství CooBoo za poskytnutní recenzního výtisku.