středa 18. října 2017

Recenze - Doctor Who: Dávný čas

Doctor Who: Dávný časOficiální anotace

Phaeroni zmizeli již před miliony let. Cestovali napříč hvězdami po stezkách z času a prostoru a zanechali po sobě jen pár stop. Ale co se Phaeronům vlastně přihodilo? Někteří věří, že je vyhladila nějaká nezastavitelná síla… jiní tvrdí, že se vyhladili sami. Ale co když je ve skutečnosti zastihl mnohem strašlivější osud?

V daleké budoucnosti objeví lidstvo poslední phaeronskou stezku — a Doktor s Clarou se vydávají odhalit, kam tato stezka vede. Každý z výzkumného týmu ví přesně, po čem pátrat — ale pouze Doktor ví přesně, co naleznou.

Protože kromě Doktora nikdo nezná pravé tajemství Phaeronů: obludné tajemství, tak mocné a strašlivé, že muselo být pohřbeno v nejhlubším hrobu ve vesmíru.

Další příběh z univerza seriálu Doctora Who jsem si nemohla nechat ujít. Dávný čas je navíc závěrečným dílem Kronik Půvabu, takže o důvod víc, proč si to přečíst!

Opět moc pěkná práce. Na Doktorovi a Claře se prostě nedá nic zkazit. Skvěle se vyjímá vedle ostatních dílů.

Související obrázek
Doctor a Clara Oswaldová se opět vydávají na dobrodružství napříč vesmírem. Tentokrát se objevují na luxusní expediční lodi, která se chystá na velmi nejistou výpravu za Phareony - dávnou rasou, která za sebou zanechala síť červích děr, které ještě nikdo neprozkoumal. Na Doctorovi a jeho společnících je, aby prozkoumali tu poslední - a zjistili, kam starověký národ Phareonů zmizel. A jakou souvislost s tím vším má Půvab - nebezpečná esence, která přivedla do záhuby nejeden národ? Mohl by právě on stát za zmizením Phareonů?

Doctor Who: Dávný čas je třetím a závěrečným dílem z trilogie Kroniky Půvabu, které se odehrávají v univerzu kultovního sci-fi seriálu Doctor Who (česky Pán času). I když se jedná o sérii, není nutné číst předchozí díly k pochopení děje (jsou zde na ně pouze narážky). Oproti předchozím knihám je Dávný čas o něco méně akční. První polovina knihy se odehrává pouze na vesmírné lodi, tudíž je děj pomalejší, hrdinové se teprve seznamují s prostředím a zkoumají, co se vlastně stalo v tajemné červí díře. Druhá polovina je pak o něco akčnější a napínavější, stále ale probíhá spíše formou expedice, která zkoumá. Milovníci vesmírného cestování si ale přijdou na své - autor přivádí k životu úplně novou rasu, o které se toho stále mnoho neví, A pokud jde o samotný Půvab, hraje tu velmi zajímavou roli, která by mne v životě nenapadla.

"Mimochodem, vypadáš hrozně.""Sám nevypadáš zrovna k světu.""Je mi dva tisíce let a můj mozek právě zasáhla nesmírná dávka psychické zpětné vazby. Na co se můžeš vymluvit ty?"

Co se týče postav, dvěma vztyčnými majáky celé knihy jsou bezpochyby Doctor a jeho společnice Clara. U Doctora se jedná o jeho dvanáctou regeneraci, kterou v seriálu ztvárňuje Peter Capaldi. Jeho společnicí je Clara Oswaldová, ztvárňěná Jennou Coleman. Dohromady tvoří dynamické kombo, které dokáže vyřešit prakticky cokoliv. Moc se mi líbil vztah, který spolu měli (miluju ho i v seriálu, ale i tak je hezké vidět, když se Doctor bojí o Claru). Co se týče ostatních postav, oproti jiným knihám z téhle série to bylo trošku slabší. Autor se jimi zabýval pouze povrchově, což byla trošku škoda. Ale asi to k těmhle knihám patří, takže si vlastně nemůžu stěžovat.

Výsledek obrázku pro doctor who capaldi
Dostávám se tak k vlastním dojmům z téhle doktorovské knihy. Jak jsem již zmínila, oproti ostatním dílům to bylo lehké zklamání. Nebylo ale nijak obrovské. I tak jsem se skvěle pobavila, i když vesmírné plavby nejsou zrovna mými oblíbenci. Na druhou stranu mě neskutečně bavila druhá polovina knihy, která se odehrávala už za červí dírou. Samotný Půvab jsem tak nějak nebrala v potaz a i když tu nakonec hrál celkem velkou roli, bylo mi to jedno. Pokud jste ale milovníci seriálu stejně jako já, bude vám jedno úplně vše. Atmošku ze seriálu to totiž stoprocentně mělo!

Dávný čas bych doporučila všem milovníkům seriálu, kteří si chtějí trochu zavzpomínat a ukrátit čas čekáním na další sérii.

Děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum.cz za poskytnutí recenzního výtisku.